Domov Vodnik do dobrega spanca

Vodnik do dobrega spanca

Dobro veste, kako pomemben je spanec ter kako se počutite, če ga niste deležni dovolj. Pa ste kdaj razmišljali o svoji spalni rutini, če jo sploh imate?

Za vami je dolg dan. Vse vas boli in počutite se tako bedno, da bi lahko spali več dni skupaj. Zaključite dan, oblečete si pižamo in se končno zgrudite v posteljo. Gotovo boste zaspali v nekaj minutah. Zaprete oči, se namestite v svoj najljubši spalni položaj … in nato se ne zgodi prav nič. Premetavate se in obračate, ne najdete udobnega položaja. Naenkrat pa se vam zazdi, kot da se želi vaša pižama stepsti z vami, posteljnina pa daje vse od sebe, da bi vas zadavila. Mogoče se vse to dogaja zato, ker se vaši možgani nikakor ne morejo izklopiti in neprestano meljejo podatke o službeni obveznosti, ki vas čaka naslednji dan. Mogoče pa je kriva tista skodelica kave, ki se vam je pol ure pred spanjem zdela dobra ideja …

Razlogov je lahko nešteto in niste edini s tovrstnimi težavami – približno deset odstotkov ljudi na svetu trenutno trpi za neodkrito spalno motnjo, ki jim povzroča resne težave v življenju. 

Pač ne morem spati, pa kaj?

Po 17 ali več urah budnosti so vaše presojanje in sposobnosti takšne, kot bi spili dva kozarca vina oziroma bi imeli dovolj alkohola v krvi, da bi vam policist začasno odvzel vozniško dovoljenje.

Raziskave so pokazale, da človeško telo spanje regulira na praktično enak način kot uživanje hrane, pitje in dihanje, kar kaže, da ima spanje podobno kritično vlogo v vzdrževanju zdravja in dobrega počutja. Raziskovalci oddelka za medicino spanja na medicinski fakulteti v Harvardu so dokazali, da spanje ni pasivno stanje, kot si ga mnogi predstavljajo. Zdaj vemo, da je spanje izjemno aktiven proces, ki služi obdelavi dnevnih dogodkov in obnavljanju energije.

Spanje ima pomembno vlogo pri ohranjanju zdravja in dobrega počutja skozi vse življenje. Dovolj kakovostnega spanca ob pravem času lahko zaščiti vaše psihično in fizično zdravje ter zagotovi kvalitetno življenje.

Vaše počutje, ko ste budni, je delno odvisno od tistega, kar se dogaja, ko spite. V tem času vaše telo trdo dela, da zagotovi zdrave možganske funkcije in vzdržuje vaše fizično zdravje. Pri otrocih in mladostnikih spanje zagotavlja zdravo rast in psihični razvoj, zato je izjemno pomembno, da otroci čim prej osvojijo zdrave spalne navade.

Nacionalni inštitut za zdravje v Marylandu, ZDA, je pred kratkim izvedel raziskavo, ki je pokazala, da lahko škoda zaradi pomanjkanja spanca nastopi takoj, lahko pa se akumulira s časom. Trajnejše pomanjkanje spanca lahko poveča tveganje za razvoj določenih kroničnih zdravstvenih težav, kot so diabetes, kap in srčne bolezni, prav tako pa vpliva na težave pri učenju, razvoju in vedenju.

Fotografija: Depositphotos

Preberite tudi

Komentarji