Domov Savna za telo in dušo

Savna za telo in dušo

Savnanje je odličen način za kljubovanje mrazu, hkrati pa poskrbi tudi za dobro počutje.

Savnanje je danes pri nas priljubljeno bolj kot kadar koli prej. To pravzaprav ni presenetljivo, saj imamo skoraj v vsakem večjem mestu toplice in wellnesse s savnami, ki so na voljo vsem tistim, ki se želijo dobro ogreti in preznojiti. Poleg parnih kopeli z zvezdnatim nebom, naravi prijaznih bio savn ali orientalskih hamamov čutna doživetja privabljajo še drugi dodatki, na primer barvna svetloba, dišeči prelivi in pilingi ter masaže.

Savna za vse?

Pozitivni učinki savnanja so že dolgo dokazani. Ne le da savna krepi odpornost pred okužbami z gripo in prehladi, pomaga tudi pri številnih drugih obolenjih, kot so revma, kronični bronhitis, rahlo povišan pritisk in nekatera kožna obolenja. Čeprav finski rek pravi kdor lahko gre do savne, lahko gre tudi v savno, obstaja nekaj izjem. Predvsem ljudje z oslabljenim delovanjem krvno-žilnega sistema ali s splošnimi kroničnimi obolenji bi pred obiskom savne morali na posvet k osebnemu zdravniku. Če imate težave s krčnimi žilami in varikoznimi venami uporabljajte manj vroče in manj vlažne savne, da se kri v krčnih žilah ne sesede, na koncu pa se ohladite pot prho. Savne ne smejo obiskovati nosečnice, ledvični bolniki, ljudje, ki trpijo zaradi vnetja ven ali notranjih organov, akutnih revmatičnih obolenj, prehladov ali imajo gripo. Tudi ob težavah z zelo visokim ali zelo nizkim krvnim pritiskom se obisk savne odsvetuje.

Finske savne zaradi visokih temperatur in nizke vlage učinkovito podprejo razstrupljanje telesa in krepijo srce in ožilje. Za razliko od teh infrardeče savne, kjer so sicer temperature bistveno nižje, vendar žarki prodirajo do 40 milimetrov globoko pod kožo, spodbudijo intenzivno znojenje in s tem čiščenje telesa. Številne študije dokazujejo, da infrardeče savne krepijo imunski sistem

Kako savnanje deluje na telo?

Na telo ugodno vpliva tako potenje kot izmenično segrevanje in ohlajevanje telesa. Strokovnjaki priporočajo savnanje zaradi več ugodnih učinkov:

  • učinkovito čisti kožo in pospešuje prekrvitev vseh tkiv;
  • izmenjavanje segrevanja in ohlajanja dobro vpliva tudi na srce, krvni tlak, žleze z notranjim izločanjem, ledvice in živčevje;
  • blagodejno vpliva na dihala, še posebej parne savne ugodno vplivajo na bolezni dihal, tudi astmo;
  • spodbuja presnovo;
  • pospešuje izločanje strupenih snovi iz telesa;
  • utrjuje in krepi imunsko obrambo;
  • dobro vpliva na psihično počutje.

Vse je odvisno od časa

Za obisk savne si vzemite dovolj časa. Trije obiski po 15 minut vam bodo vzeli dobri dve uri. Glavno pravilo: čas predpriprav + čas v savni = čas počitka po zadnjem vstopu v savno. Če boste potem skočili v sneg, se namakali v hladnem bazenu ali se samo oprhali z ledeno hladno vodo, boste naredili veliko dobre za svoje telo.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi

Komentarji