background image

Kako preživeti praznike in se ne zrediti?


To je obdobje, ko več časa preživimo z najbližjimi, praznujemo in uživamo v različnih kulinaričnih sladkostih. Tako zelo, da včasih pretiravamo.

Mize so obložene in obtežene, kamor koli se obrnemo, in včasih se je res težko upreti dobrotam, ki pritegnejo pozornost. Tako v tem mesecu dostikrat prekršimo zdrave navade, ki jih gojimo čez celo leto, in ko stopimo v januar, pri marsikom tehtnica kaže višjo številko. Velikokrat po noči, polni zabave, pride nov dan, ko se počutimo slabo od hrane in pijače, ki smo ju spravili vase.

Torej, kako si lahko dopustimo uživati v hrani in pijači in se 1. januarja počutimo dobro? Kako lahko uravnovesimo užitek in dobro počutje? Imam nekaj nasvetov, ki jih upoštevajte v veselem decembru, da bo vesel tudi začetek leta.

1. Pijte čim več vode

Praznični jedilniki so običajno težki in polni soli, kar nam povzroči občutek napihnjenosti naslednji dan. Skozi ves dan pijte veliko vode, da boste sproti izločali presežke natrijevega klorida. Naj bo kozarec ves čas na dosegu rok in grla.

2. Uravnavajte napade po sladkem in jejte sladko zelenjavo

Večina prazničnih jedi vsebuje okusne rafinirane ogljikove hidrate, ki povzročijo neke vrste odvisnost. Več kot jih pojeste, večje potrebe po njih imate. Če v svojo prehrano dodate sladko zelenjavo, kot so pečen korenček, sladki krompir, čebulo in rdečo peso, telesu zagotovite dodatne vlaknine, ki pomagajo pri prebavi in zmanjšajo stopnjo napadov po sladkem.

3. Dan začnite z visokokakovostnimi beljakovinami

Za zajtrk izberite obrok, bogat z beljakovinami, ki bo okrepil, vzdrževal in uravnovesil telo. Dober izbor so na primer jajca. Pred večjim obrokom pojejte juho. Vaš glavni obrok bo zaradi juhe za 20 odstotkov manjši.

4. Jejte listnato zelenjavo

Listnata zelenjava pomaga okrepiti imunski in dihalni sistem. Po kitajski tradicionalni medicini nam zagotavlja energijo in dvigne razpoloženje. Zelenjava, kot so ohrovt, špinača, solata in kitajsko zelje, zagotovijo dodatne vlaknine, te pa pospešijo metabolizem in uravnavajo bazičnost v črevesju, ki ga pogostokrat zakisamo s težko, praznično hrano. Dan lahko začnete z zelenim smutijem.

5. Sladice naredite sami

Ni potrebe, da se popolnoma odpoveste sladkemu, raje sladice naredite sami. Na voljo je ogromno zdravih, presnih sladic, ki ne vsebujejo dodatnih sladkorjev in so hitro narejene. Da o okusnosti sploh ne govorim!

6. Gibajte se

Po težkem obroku se najraje uležemo na kavč in si privoščimo kratek popoldanski počitek. Po nekajdnevnem obilnem hranjenju in poležavanju se telo odzove na način, da zahteva še več poležavanja in težke hrane. Vsakodnevno gibanje zagotavlja hitro presnovo in kurjenje odvečnih kalorij. Zato se po težkem obroku odpravite na sprehod. Ne izpuščajte svoje navade gibanja zaradi praznikov.

7. Spremenite svoje razmišljanje

Če ste se odločili uživati v obroku, potem res uživajte. Mnogi ljudje imajo po tem, ko pojedo nekaj nezdravega ali težek obrok, slabo vest. Ta slaba vest je običajno v možganih veliko dlje, kot telo to hrano dejansko prebavlja. Tovrstna negativnost ne koristi vašemu telesu, ki si bo samo opomoglo od težke hrane, zato mu dopustite, da v njej uživa, če se odločite pojesti nekaj nezdravega. Ne obžalujte vsakega grižljaja.

8. Podarite si čas zase

Poskusite vsak dan najti vsaj nekaj časa zase in se negujte. Imejte svoj jutranji ali večerni ritual, karkoli že to je, da se počutite povezani sami s seboj in s svojim telesom. V mislih večkrat objemajte svoje telo in se mu zahvalite. To hvaležnost prenesite v svoje srce.

9. Ustvarjajte

Naj bodo letošnja darila v skladu z vašimi željami in zmožnostmi. Veliko daril lahko naredite sami doma, če le uporabite svojo domišljijo. Naj vsa darila prihajajo iz srca, ustvarjajte, bodite kreativni.

Ne pozabite izraziti hvaležnost in napisati zaobljube za naslednje leto. Spodbudite k temu tudi otroke in najbližje. 

Besedilo: Renata Novak, prehranski coach, www.spremeni.se
Fotografije: BigStock

Preberite tudi


Komentarji