Domov 10 načinov za podaljšanje življenja

10 načinov za podaljšanje življenja

Želite dolgo živeti? Upoštevajte nasvete strokovnjakov in tistih, ki so dočakali 100 in več let ...

Najdite si hobi

Če boste počeli nekaj, kar vas resnično navdušuje in izpopolnjuje, se boste bolje počutili, hobi pa vam lahko pomaga tudi zmanjšati stres.

Nitkajte!

Z nitkanjem dosežete več kot le čiste zobe. Uspešno odstranjevanje bakterij, ki povzročajo vnetja, lahko zmanjša vaše tveganje za srčne bolezni in kap.

Načrtujte počitnice

Vzemite si odmor od dela, saj lahko to zmanjša tveganje za srčne bolezni in vašemu življenju doda 1 do 2 leti.

Počivajte

Z odpovedovanjem spanju svojemu telesu ne delate usluge, saj se celico med spanjem regenerirajo. Poleg tega zadosten spanec vpliva tudi na kvaliteto vašega spolnega življenja. Cilj naj vam bo 7 do 8 ur spanja na noč.

Čas je za … seks

Med seksom se sprošča hormon oksitocin, poznan kot hormon dobrega počutja, ki zmanjša stres. Študija na univerzi v Quebecu pa je pokazala tudi, da ženske med vsako minuto seksa porabijo 3 kalorije, moški pa 4.

Bodite družabni

Osebe z močnejšimi prijateljskimi vezmi imajo 50 % večje možnosti za daljše življenje, so ugotovili v študiji iz leta 2010. To kaže, da imajo prijateljstva primerljiv vpliv na dolžino vašega življenja kot kajenje.

Nehajte kaditi in piti alkohol

Kajenje je najpomembnejši dejavnik predčasne smrti v EU, saj zaradi posledic kajenje umre skoraj 700.000 Evropejcev letno. Približno 50 % kadilcev umre prehitro (v povprečju 14 let prej kot nekadilci). Če želite podaljšati svoje življenje, zmanjšajte tudi uživanje alkohola. Strokovnjaki ženskam svetujejo največ eno alkoholno pijačo dnevno (do 7 tedensko), moškim pa 1 do 2 dnevno in največ 14 na teden.

Prava prehrana

Za dolgo življenje morate telo vsakodnevno polniti z zdravimi, polnovrednimi živili. Omejite vnos hrane, ki vsebuje veliko maščob, soli in dodanih sladkorjev, kar lahko poveča tveganje za nastanek bolezni srca, debelost in druge kronične bolezni. V svojo prehrano vključite veliko živil, ki so bogata z vitamini, minerali, vlakninami in beljakovinami.

Ukvarjajte se s športom

Telesna aktivnost ni dobra le za vaše srce, temveč se med njo sproščajo tudi endorfini, ki poskrbijo za boljše počutje (zmanjšujejo bolečino) in razpoloženje. Za zdravo življenje v svoj teden vključite vsaj 150 minut vadbe.

Premagajte stres

V študiji, objavljeni v Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, so ugotovili, da so visoke vrednosti hormona stresa – kortizola – povezane s povečanim tveganjem za smrt zaradi kardiovaskularnih bolezni. Še en razlog, da se lotite sproščujočih aktivnosti, kot sta meditacija in joga.

Fotografija: Profimedia

Preberite tudi

Komentarji