Domov S stresom proti staranju?

S stresom proti staranju?

Če jih doživljamo v majhnih količinah, lahko nekateri dejavniki stresa okrepijo vaš imunski sistem in pomagajo proti slabenju psihične in fizične zmogljivosti.

Dobri dejavniki stresa, ki bi jih vsak moral vnesti v svoje življenje ...

Vadba

Je klasičen primer delovanja hormeze (fenomen, ki pravi, da ima toksična snov v majhnem odmerku na organizem spodbujevalen učinek). Brez določenega stresa, ki ga med vadbo doživlja telo, ne moremo priti do vseh koristi, ki jih vadba nudi. Telo se na redno doživljanje fizičnega stresa navadi tako, da postane bolj fit.

Kaj je najbolje? Optimalna količina vadbe je 30 minut dnevno, petkrat na teden. Izberete lahko katero koli vrsto vadbe, od hitre hoje, badmintona do teka, saj prav vse koristijo kostem ter miselnim in telesnim procesom, kar upočasnjuje proces staranja. Najpomembneje je, da v vadbi uživate, vendar pa so študije pokazale, da so rezultati najhitreje doseženi z intervalno vadbo.

Miselni izzivi

Razgibavanje možganov spodbudi sproščanje kemikalij, ki okrepijo povezavo med nevroni v možganih, kar pripomore k učinkovitejšemu obdelovanju podatkov. Če možganov občasno ne izpostavite blažjemu stresu, celice v bistvu postanejo samozadovoljne, saj nimajo razloga, da bi postale močnejše, ker niso izpostavljene stresu, ki bi jih v to prisilil.

Kaj je najbolje? Trik je v enostavnih vajah, ki krepijo možnost obrambe možganov, tako da jih vsak dan nekoliko prisilite, da delujejo na način, ki ga sicer niso vajeni.

Poskusite tehnike miselne aerobike:
- Uredite svoje finančno stanje brez uporabe računala.
- Igrajte šah ali pasjanso.
- V slovarju poiščite besedo, ki je doslej še niste poznali, in jo poskusite v istem dnevu uporabiti vsaj petkrat.

Če se vam to zdi prezahtevno, preprosto lezite, se udobno namestite in sprostite. Pomislite nazaj v otroštvo in poskusite priklicati določen spomin iz šolskih časov, skupaj s kar največ imeni, številkami in ostalimi podrobnostmi, ki se jih lahko spomnite.

Majhne količine, veliko koristi

Po mnenju strokovnjakov vam lahko tudi male razvade dolgoročno koristijo. Z rednim izpostavljanjem telesa majhni količini fizičnega stresa s pravimi substancami (takimi, ki bi bile sicer telesu škodljive v večjih količinah), telesu omogočite da se okrepi in lažje bori proti večjim toksičnim napadom. A pomembno je, da so količine res majhne.

Kaj je najbolje? Izberite rdeče. Resveratrol v rdečem vinu je v velikih količinah strupen, v majhnih, na primer v kozarcu vina, pa dokazano dobro učinkuje na telo. Ostale snovi, ki so za vaše telo dobre v majhnih količinah, so temna čokolada ter občasen kozarec kakovostnega piva ali penečega vina.

Fotografija: Depositphotos

Preberite tudi

Komentarji