Domov Nadzorujte svoja čustva s pomočjo hrane

Nadzorujte svoja čustva s pomočjo hrane

Ali ste se kdaj vprašali, zakaj težko držite svoje občutke pod nadzorom v trenutkih, ko ste lačni? A negativna čustva lahko obvladate s pomočjo prave hrane!

Ko ste lačni, pride do znižanja ravni serotonina (hormona sreče) v možganih in to izzove eno od negativnih čustev: jezo, žalost, tesnobo, brezvoljnost, stres ali jezo. V vsakem od teh čustvovanj vam lahko pomagajo določena živila.

Jeza

Ko nas prevzame to čustvo, organizem proizvede odvečen noradrenalin, živila, bogata z beljakovinami, pa gasijo jezo. Najboljša izbira so mleko in mlečni izdelki.

Žalost

Lahko jo pozdravite z vnosom živil, bogatih s sestavljenimi ogljikovimi hidrati. To so predvsem polnozrnate žitarice in vsi izdelki iz njih ter tudi riž in stročnice. Če začnete dan z zajtrkom, ki ga sestavlja ovsena kaša s svežim sadjem, boste povečali izločanje serotonina v možganih in pregnali žalost. Lahko si privoščite tudi košček črne čokolade, ki bo še izboljšala učinek.

Tesnoba in brezvoljnost

Proti tema stanjema najbolj pomagajo ribe. Ker so bogate z maščobnimi kislinami omega-3, omogočajo lažjo sintezo živčnih prenašalcev v možganih in zato smo srečni. Na drugem mestu so belo puranje in piščančje meso ter pusta jagnjetina in teletina, na tretjem pa rdeče meso (govedina in divjačina), ki ima močan adrenalinski učinek. Vseeno morate paziti na to, da rdeče meso uživate v zmernih količinah, saj v nasprotnem lahko izzove jezo in agresivno obnašanje. Omenjena živila, bogata z beljakovinami, vas bodo spravila v boljše razpoloženje in vrnila optimizem ter željo po aktivnosti.

Stres

Organizma nikakor ne smete prikrajšati za sveže sadje in zelenjavo, stročnice, mandlje, orehe, olivno olje, ribe in rdeče meso – to so živila, ki pomagajo umiriti stres. Vseeno pazite na količino, saj je stres najpogostejši vzrok za prekomeren vnos hrane, tudi če ne čutimo lakote. Omejite živila, kot so pekoče paprike, ingver, hren, česen in čebula, saj obremenijo prebavo, kar ne bo dovolilo, da bi se sprostili. Te hrane tudi ne jejte tik pred spanjem, saj vas bo zbudila. Pekoča živila dajejo organizmu energijo, a tudi povečajo stres. Enak učinek imajo energijske in gazirane pijače (kombinacija kofeina, sladkorja, umetnih sladil in barvil) – te vas bodo osvežile le za kratek čas in zagotovile dodatno energijo, žal pa bodo tudi povečale stres.

Bes

Sladice in mastna visokoenergijska živila vas bodo umirila, uživajte pa jih v majhnih količinah. Ne dovolite, da bi vas to čustvo odneslo in bi nevede pojedli še en kos torte ali rezino sira. Na ta način hitro izgubimo nadzor nad kaloričnim vnosom, kar povzroči odvečne kilograme. Povečan vnos sladkorja izzove padec koncentracije, pospešen utrip, pozabljivost in agresivnost. Prav tako ne bi smeli pretiravati z vnosom soli, ki zavre izločanje adrenalina (daje dodatno energijo in dviguje razpoloženje), izzove občutek lakote in postanete razdražljivi, jezni in utrujeni.

Hrana za dobro razpoloženje in srečo

V takšno stanje vas popeljejo žita, sadje in zelenjava. Polnozrnat kruh, paprika, paradižnik, jabolka, hruške, robide in podobna živila so bogata s sestavljenimi ogljikovimi hidrati, z minerali in vitamini, ki omogočajo lažjo in hitrejšo sintezo dopamina in serotonina v možganih (živčni prenašalci, ki vzpostavijo harmonijo v možganih), odgovornih za razpoloženje. Pozitiven učinek na naše počutje imajo tudi sladice, a v zelo omejenih količinah.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi

Komentarji