Domov Izberite svoje razpoloženje

Izberite svoje razpoloženje

Prevzemite kontrolo nad svojimi čustvi in se počutite bolj mirno, pozitivno ter imejte več energije. Preverili smo, kako lahko negativen način razmišljanja preobrnete v pozitivnega.

Vsake toliko časa se ljudem v bližnji okolici opravičujemo zaradi svojega slabega razpoloženja, ko le-to prevzame kontrolo nad našim obnašanjem. A strokovnjaki trdijo, da lahko zavestno izberete svoje razpoloženje, namesto da bi razpoloženju dovolili, da izbere vas. Seveda lahko greste do hladilnika, vzamete iz njega steklenico vina, si privoščite velik kos torte in jokate ob žalostnem filmu, da bi ublažili svoja čustva. Lahko pa jih spremenite v nekaj pozitivnega.

Vse se začne z zavestnim naslavljanjem svojega mišljenja. Lahko izberete svoje razpoloženje, a morate nadvladati svojemu razmišljanju ali zavestnemu mišljenju. Dnevno imamo v glavi med 35 in 95 tisoč misli in 80 odstotkov teh je negativnih. Svojim mislim dovolimo, da nam vladajo, in s tem dovolimo tudi negativnosti, da se prikrade v naše življenje. A če si res želite, obstaja način, da to spremenite.

Predstavljamo načine, kako izkoristiti negativne občutke in jih spremeniti v nekaj boljšega.

Jeza

Ste sovražno nastrojeni in jezni na cel svet? Takšno počutje je mučno, a jeza je lahko močan katalizator za spremembo.

Jezo bi morali izkoristiti za nekaj energičnega, na primer za tek ali pisanje prošenj za službo. Če jezo zadržujemo v sebi, lahko od tega fizično zbolimo, povzroča tudi razburjenje in frustracijo. Frustracija je le neusmerjena jeza, ki nima kam iti. Za vaše zdravje je pomembno, da najdete način, kako jo uporabiti.

Namesto da se osredotočate na jezo, pokončate zadnji kos čokolade v hladilniku ali se vdajate alkoholu, se raje spravite v pogon in razmišljajte, kje se konec koncev vidite. Če nimate dovolj denarja, kaj lahko storite, da bi ga zaslužili? Začnite tam, kjer bi radi bili, in poiščite načine, kako do tja priti. Ne zatirajte čustev, četudi so boleča. Namesto tega energijo uporabite za pozitiven učinek.

Poskusite to:
Vam nekdo pritiska na gumbe in slabša vaše že tako slabo razpoloženje? Opomnite se, da je vse, kar se dogaja, povezano z drugo osebo in ne z vami. Poiščite nekaj, kar vam je všeč na njej. Odločiti se morate, ali jo boste napadli ali povzdignili. Raje se odzovite na pozitiven način in tako boste razkropili vse negativno, nastrojeno proti vam.

In to:
Namesto da obtičite v nekem razpoloženju, ker vaše misli kar naprej krožijo skozi negativne stvari, napišite pismo osebi, ki sproža vašo reakcijo. Tega pisma nikar ne pošljite – pisanje naj vam le pomaga olajšati pritisk in vašim možganom da možnost misliti na nekaj drugega.

Žalost

Ne glede na to, ali jo povzroča pomanjkanje spanja, nezadovoljstvo s službo ali občutek, da se vaše življenje ne premakne z mrtve točke, žalosti se je težko otresti.

Namesto da ji dovolite, da se poglobi, pomislite na stvari, za katere ste hvaležni. Vsak dan pišite dnevnik hvaležnosti, ki naj bo osredotočen na dobre stvari v vašem življenju, pa naj gre za dobre prijatelje, vaše zdravje, ljubečega partnerja ali celo prisrčne dogodivščine hišnega ljubljenčka. Z naštevanjem stvari, ki vas osrečujejo, vam hvaležnost pomaga prekiniti negativen notranji dialog.

Poskusite to:
Spopadite se z žalostjo, tako da se odpravite na tek s prijatelji. Japonski raziskovalci so odkrili, da skupinski tek ne le izboljša simptome depresije, temveč telesu pomaga uravnavati hormonske odzive na stres. Preizkusite se tudi v novih aktivnostih, še posebej takih, ki vam predstavljajo izziv. Naučite se lahko, na primer, plesati salso – le kdo bi ob tistih zahtevnih korakih in živahni glasbi lahko bil žalosten?

In to:
Ne glede na to, ali telovadite, se vozite v službo ali opravljate hišna opravila, vedno imejte poseben seznam pozitivnih skladb na svojem telefonu ali predvajalniku glasbe. Predvajajte si hitro, energično glasbo. Njen učinek morda ne bo trajal ves dan, a že 45 minut brez negativnih misli je lahko precej osvobajajoče!

Tesnoba

Služba, vsakodnevne odločitve ter ljubezenske in denarne težave lahko povzročijo neverjetno rast ravni stresa. Ta se nato kaže v živčnem razpoloženju, ki je na videz popolnoma nepovezano z eno določeno težavo.

Ko vas napadejo živci, si je dobro priklicati pogum. Če se ne morete otresti razburjenja, se vprašajte, kaj si dejansko želite. Se lahko iz situacije kaj naučite? Podrobno se osredotočite na tisto, kar si želite, in kaj morate storiti, da boste to dosegli. Ko se osredotočimo na pogum, namesto da bi dovolili, da nas prevzame strah, se stvari pričnejo obračati na bolje.

Poskusite to:
Naučite se globoko dihati. Ko ste pod stresom ali začutite tesnobo, dihanje postane plitko in posledično do možganov pride manj kisika. Vzemite si dve minuti in zaprite oči, vdihnite skozi nos in povlecite zrak vse do diafragme. Če se vmes pojavijo drobne skrbi, jih odmislite in se raje osredotočite na naslednji vdih.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi

Komentarji