background image

Prava hrana za boljšo plodnost


Je hrana kriva, da ne morete zanositi? Zagotovo ni edini krivec, lahko pa določena živila vplivajo na hormone, ki vam o(ne)mogočajo zanositev.

Kar jeste, lahko zelo vpliva na vašo zmožnost spočetja otroka. Prvi korak je, da zmanjšate uživanje vseh sladkih jedi, saj lahko porast krvnega sladkorja vodi do povišanja testosterona. Ta lahko namreč zmoti ovulacijo in zmanjša možnosti za oploditev. Raje svoj krožnik bogato obložite s temi živili …

Avokado

Ta zeleni sadež je bogat z mononenasičenimi maščobami, ki lahko zmanjšajo vnetje v celotnem telesu. Raziskave kažejo, da lahko vnetje v maternici ovira implantacijo zarodka. Poleg tega je avokado bogat tudi s folno kislino (1 skodelica vsebuje 80 mikrogramov), vitaminom, ki je ključnega pomena za pravilen razvoj plodu.

Špinača

Ena skodelica kuhane špinače vas napolni s 36 % dnevne potrebe po železu, sodeč po raziskavah pa naj bi pomanjkanje tega minerala povečalo tveganje za neplodnost. Železo prav tako poveča nastanek rdečih krvničk, ki telo oskrbujejo s kisikom in so tako ključne za zdravo nosečnost.

Stročnice

So odličen vir beljakovin, te pa bi naj dobro delovale na plodnost. Rastlinske beljakovine pa naj bi bile še posebej koristne – če 5 % kalorij iz živalskih beljakovin zamenjate z rastlinskimi viri, naj bi tveganje za neplodnost zmanjšali za 50 %. Možen vzrok za to je zmanjšano vnetje v telesu.

Losos

Ta riba vsebuje ogromno omega 3 maščobnih kislin. Strokovnjaki trdijo, da lahko te zdrave maščobe izboljšajo plodnost s povečanjem dotoka krvi v maternico. A za to boste morali tedensko zaužiti 230 do 340 g lososa (oz. 170 g atlantskega lososa).

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji