Domov Lepota Hrana za lepe nohte

Hrana za lepe nohte

Slaba prehrana lahko upočasni rast nohtov in vpliva na njihovo zdravje, posledično pa tudi na videz. Jejte ta živila za močne in lepe nohte ...

Glede na to, da so nohti zgrajeni iz beljakovin, je pomembno, da v telo vnašate zadostno količino le-teh, še posebno tistih, ki so bogate z aminokislinama cistein in metionin, ki vsebuje žveplo. Cistein najdemo v perutnini, jogurtu, rumenjaku, rdeči papriki, česnu, čebuli, brokoliju, brstičnemu ohrovtu in ovsenih kosmičih, metionin pa v beljaku, ribah, belem mesu in svežem siru. Pomanjkanje beljakovin v prehrani se lahko pokaže v obliki belih madežev na nohtih, tudi 'lunice' na korenu nohta v tem primeru ni.

Vitamini skupine B

Biotin ali vitamin B7 je poznan po tem, da ga veterinarji predpisujejo konjem za krepitev kopit. Ne tako dolgo nazaj pa se je začel biotin priporočati tudi ljudem za bolj zdrave lase, kožo in nohte. V neki raziskavi so švicarski znanstveniki udeležencem s krhkimi nohti vsakodnevno nudili 2,5 mg biotina. Rezultati so pokazali, da so bili njihovi nohti po šestih mesecih terapije čvrstejši za 25 odstotkov. Najboljši viri biotina so arašidi, mandljiblitva, kozje mleko, jogurt, paradižnik in jajca. Biotin se v večjih odmerkih nahaja tudi v korenju, čebuli, avokadu, lososu in bananah. Za zdravje nohtov pa je poleg biotina odličen tudi vitamin B12 (njegovo pomanjkanje se pojavi pri osebah, ki imajo težave s prebavo ali pri dolgoletnih vegetarijancih in veganih). Najboljši vir vitamina B12 so živila živalskega porekla: telečja jetra, sardele, losos, raki, govedina, jogurt, mleko in jajca.

Železo

Nohte, oblikovane v obliko čolna, strokovno imenujemo koilonihija, običajno pa so znak slabokrvnosti zaradi pomanjkanja železa v krvi. Kronično pomanjkanje železa lahko povzroči tudi suhe in krhke nohte. V prehrano uvedite nemastno meso, ribe, blitvo in špinačo, kurkumo ter cimet.

Vitamin C

Pomanjkanje vitamina C lahko povzroči razrast obnohtne kožice in vrasle nohte, z vnosom vitamina C pa se poveča tudi absorpcija železa iz hrane. Glavni povzročitelj pomanjkanja tega vitamina je prehrana, revna s sadjem in zelenjavo. Tudi kajenje in pasivno kajenje porabljata vitamin C. Največ pa ga najdemo v papriki, brokoliju, papaji, zelju, ohrovtu, pomarančah

Cink

Deformacije na nohtih so lahko tudi posledica pomanjkanja cinka. Ta mineral igra pomembno vlogo v sintezi beljakovin, nujen pa je tudi za rast tkiv. Cinka je največ v mesu, bučah in sezamu, žitaricah in stročnicah.

Omega-3 maščobne kisline 

Z vnosom esencialnih maščobnih kislin in vitamina E se izboljša prekrvavitev, na ta način pa vsa potrebna hranila in kisik prispejo na svojo destinacijo, tudi do nohtov, s čimer se pospeši rast in izboljša splošno zdravje. Oborožite se z modrimi ribami, če posebno lososom, tunino in sardelami, lanenim oljem in oreščki.

Fotografija: Profimedia

Komentarji