Domov Življenjski slog Dom Ekstremna preobrazba spalnice

Ekstremna preobrazba spalnice

Spalnica je mesto, kjer večina ljudi dela ključne napake, katerih rezultat je slab spanec. Če dejansko računate, da boste v spalnici deležni kakovostnega spanca, si zapomnite, da je postelja namenjena samo spanju in seksu.

To torej pomeni, da je treba iz prostora vreči vse ostale potencialne vire motenj ali aktivnosti. Zato seveda ne bomo užaljeni, če bo vaša zadnja številka Ženskega sveta pristala na klubski mizici namesto na nočni omarici.

Grelnik/ventilator

Primerna temperatura je izjemno pomembna za kakovosten spanec. Da bi telo sploh zagnalo proces spanca, mora telesna temperatura pasti. Telo običajno kar samodejno začne nižati temperaturo približno uro in pol pred spanjem, nespečneži, ki zelo težko zaspijo, pa imajo običajno višjo telesno temperaturo. Čeprav bi moralo telo samo uravnavati temperaturo, lahko zelo topel ali hladen prostor ta proces zmoti. Idealna temperatura prostora za spanje je okoli 22°C.

Knjige

Kljub temu da slovijo kot kakovostna uspavala, ni najbolje, če si pred spanjem privoščite konkreten odmerek, ker vam lahko to prepreči dober spanec. Zato ne berite v postelji, temveč raje v dnevni sobi.

Budilka

Ta seveda spada v spalnico, ker bo na balkonu namesto vas budila sosede, ki verjetno ne bodo najbolj veseli, a vseeno poskrbite, da številčnica ne bo presvetla. Prav tako pa jo postavite na takšno mesto, da je ponoči ne boste direktno videli oziroma da ne bo močno osvetljevala prostora.

Kakovostna posteljnina

Gosto tkano posteljnino lahko odpišete kot investicijo v zdravje. Sicer ni čarobna uspavalna tabletka, bo pa poskrbela za udobje in primerno temperaturo.

Hrup

Najbolje je poskrbeti, da je spalnica zvočno izolirana. Avtocesta ali sostanovalčeva škripajoča postelja lahko konkretno zmotijo vaš zasluženi počitek.

Računalnik/televizor

Facebook in Mario bosta morala počakati. Prenosnik in/ali televizor sta verjetno glavna krivca za vaše nočno premetavanje po postelji. Sodeč po harvardski raziskavi iz leta 2012 modra svetloba iz fluorescentnih žarnic, svetilk LED ter računalniških in drugih sorodnih zaslonov pošteno nagaja melatoninu. Raziskava je namreč pokazala, da modra svetloba zavira izločanje hormona spanca, melatonina, in to kar dvakrat dlje kot zelena svetloba. Najmanj negativni učinek na izločanje omenjenega hormona ima rdeča svetloba.

Osvetlitev

Če se sprašujete, ali je bolje spati s prižganimi ali ugasnjenimi lučmi, je odgovor verjetno jasen: za dober spanec je potrebna tema. Močna svetloba zavira izločanje melatonina, ki nastaja samo pri slabi osvetlitvi. Vsaka svetla luč lahko prepreči njegovo izločanje in s tem tudi začetek spanca. Če svetlobe ne morete 100-odstotno blokirati, si omislite spalno masko, s katero boste simulirali primerno temo.

Pametni telefon

Ne le svetloba zaslona, tudi novi ton zvonjenja ali brnenje mobilca vam bo preprečilo, da bi se primerno sprostili – naenkrat boste začeli mleti o tem, kaj morate narediti zjutraj, če ste poslali potrdilo, da se boste udeležili zabave … Najbolje bo, če boste telefon pustili v drugem prostoru, da bo potencialnih motenj čim manj.

Postelja

Dandanes so ležišča že resno prestižna, imajo celo daljinske krmilnike in vse mogoče ortopedske lastnosti, za katere pa ni nujno, da vam bodo tudi odgovarjale. Izberite si ležišče, na katerem vas nič ne moti. Če povzamemo po zdravi kmečki logiki: investirajte v posteljo, ki bo udobna za vas, pa boste na njej najbolje spali.

Električna odeja

Posebnega pravila za izbiro odeje ni, uporaba električne odeje pa je seveda odvisna od okolja. Če jo uporabljate za segrevanje postelje pozimi, je ne puščajte prižgane čez noč.

Zavese

Odpovejte se belim prosojnim materialom in raje izberite težko tkanino ali žaluzije, s katerimi lahko popolnoma blokirate svetlobo. Prva jutranja svetloba aktivira del vaših možganov, imenovan suprakiazmatično jedro. S tem se začne proces, povezan z bujenjem, kar lahko prezgodaj prekine kvaliteten spanec. 

Fotografija: Profimedia

Komentarji