background image

Prihaja okolju prijaznejša doba plačevanja


Za kupce prihaja še prijaznejša doba nakupovanja - brez gotovine, brez plačilnih ali kreditnih kartic, odslej pa še brez kartic zvestobe, a vseeno z vsemi ugodnostmi.

Vse to je z novo funkcionalnostjo, imenovano 'hitra plačila', omogočila aplikacija Hal mBills. Za večino neprijeten opravek na blagajni so tako pretvorili v znatno skrajšan, eleganten klik. Kupec pri uporabi hitrega plačila tudi ne potrebuje več papirnatega računa, saj ima račun (priznan tudi s strani FURS) oslej že v telefonu. 

Na Finančni upravi Republike Slovenije (FURS) ocenjujejo, da gre za korak proti brezpapirni družbi. "DDV zakonodaja je izdajanje elektronskih računov omogočala že prej. Pravni status papirnega in elektronskega računa je bil že v ZDDV-1 enakovreden. Tudi Zakon o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR), s katerim so bile uvedene davčne blagajne, poslovanje z elektronskimi računi omogoča od same uvedbe dalje. Vendar v praksi vsaj v relaciji do končnih potrošnikov možnost izdajanja elektronskih računov ni zaživela," pojasnjuje Peter Grum, namestnik generalne direktorice FURS. Šele Hal mBills je prvi primer, ki to zares uvaja tudi v življenje.

"Po določbah ZDDV-1 so računi, izdani v papirni obliki, in računi, izdani v elektronski obliki, med seboj enakovredni. Da se lahko upošteva račun kot elektronski račun, mora biti izdan in prejet v kateri koli elektronski obliki zapisa. Pristnost izvora, celovitost vsebine in čitljivost računa v papirni ali elektronski obliki, mora biti zagotovljena od trenutka izdaje do konca obdobja hrambe računa," še dodaja Peter Grum.

Mobilna denarnica s sistemom zvestobe

Da blagajni pri omenjenem načinu plačevanja ni treba več izdati papirnatega računa, pa prinaša tudi bolj trajnostno poslovanje. In kot da vse to že ne bi bilo dovolj futuristično, so inovatorji iz podjetja MBILLS vključili še nekaj nekoč popolnoma nepredstavljivega: povezavo mobilne denarnice s sistemom zvestobe.

"Gre za povsem nov in drugačen koncept kot ga je večina ljudi, ki plačujejo z gotovino ali karticami in uporabljajo kartice zvestobe, navajena. A v MBILLS vztrajno in uspešno orjemo ledino mobilnega plačevanja v Sloveniji. Predvsem nas veseli, da smo na trgu z novo funkcionalnostjo naleteli na odličen odziv. Prvi korak je uspešen začetek sodelovanja s Kalčkom," je dejal Primož Zupan, direktor start-upa MBILLS.

Kalček je prvi trgovski center, v katerem so se navdušili nad takšno novostjo in pravočasno prepoznali priložnost. "Ocenili smo, da je za nas idealno, da našim strankam ponudimo digitalno, ekološko plačilno sredstvo Hal mBills, ki poenostavlja in izboljšuje nakupovalno izkušnjo. Plačevanje poteka mobilno in digitalno, zato se izognemu papirnatim računom in še utrjujemo ekološko in trajnostno zavest, kar sta naši ključni vrednoti. Prepričala nas je tudi možnost povezovanja z našo kartico zvestobe Kalčico, kar hitra plačila Hal mBills tudi omogočajo," so povedali.

Odslej je pri hitrem plačilu s Hal mBills več do zdaj poznanih in zamudnih korakov (sistem zvestobe in plačilo) združenih v enega. In ne le to temveč celo v eno samo aktivnost, pojasnjuje Jerica Urbančič iz podjetja MBILLS. Uporabnik pokaže bar kodo na zaslonu svojega telefona, osebje na blagajni pa kodo skenira. S tem je proces zaključen. Odpade ukvarjanje z iskanjem kartice zvestobe oziroma preverjanje kupca v bazi uporabnikov (če je nima pri sebi). Prav tako odpade še bolj zamudno preštevanje drobiža ali iskanje menjalnine za vračilo ob plačilu z gotovino.

Plačevanje s hitrimi plačili Hal mBills je s tem tudi prijaznejše do okolja. Zdaj ne govorimo več o viziji jutrišnjega dne, temveč o današnji novi realnosti. Hal mBills je tako že mogoče uporabiti na 500 lokacijah po vsej Sloveniji. Vse lokacije so objavljene na spletni strani www.mbills.si.

Besedilo in fotografije: PR

Preberite tudi


Komentarji