background image

Zdrava zamenjava: kruh


Če pojeste veliko belega kruha, je morda zdaj čas za menjavo. Kruh iz drugih žit je prav tako okusen, hvaležna pa vam bo tudi prebava in postava.

Zakaj izbrati kaj drugega?

Bel, zelo obdelan kruh vašemu telesu ne nudi skoraj nobenih hranil, hkrati pa kritično vpliva na raven krvnega sladkorja. Če ga pojeste preveč (kar je precej enostavno), se boste znašli v začaranem krogu nenehne želje po hrani in nihanju energije. Ta začaran krog postane rutina, ki lahko vodi do napihnjenosti in povišanja telesne teže.

Prvi korak

Zamenjajte za polnozrnat kruh.
Polnozrnat kruh vsebuje štirikrat več vlaknin kot bel kruh, hkrati pa ima zaradi manj predelanega žita tudi bolj poln okus. Če imate težave s pšenico in občutkom napihnjenosti po tem, ko jo jeste, predlagamo, da poskusite katerega od kruhov, ki pšenice ne vsebujejo. Poiščite vrste, ki vsebujejo različna žita, kot so riž, pira, ječmen in rž, a bodite pozorni, da v sestavi ne skrivajo tudi pšenične moke.

Naslednji korak

Zamenjajte za kruh brez pšenice.
Nekoč druge možnosti kot pšenični kruh nismo imeli, danes pa na prodajnih policah trgovin in pekarn najdemo vse, kar nam srce poželi. Ržen, pirin, ajdov in ovsen kruh so le nekateri, ki si jih lahko privoščimo, a naj bodo popolnoma brez pšenice. K tem vrstam nekateri proizvajalci namreč še vedno dodajajo pšenično moko, kljub temu da to ni potrebno. Če se želite izogniti kvasu, poskusite tudi kruh iz kislega testa z različnimi žiti, med katerimi običajno ni pšenice. Ta sicer ni mehak in puhast, a je odličnega okusa in ima nižji glikemični indeks ter bolj nasiti kot kvašen kruh.

Poskusite

Sendvič z zelenjavo na žaru na rženem kruhu.
Ta sendvič je odličnega okusa, hkrati pa vas po njem ne bo napenjalo. Prav tako ustreza pravilu kombiniranja živil – žita in zelenjava skupaj so v redu, medtem ko lahko kombinacija žit in beljakovin povzroči napenjanje in vetrove.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji