background image

Vodne radosti za čudovito postavo


Načrtujete skok na plažo, ob reko ali na bazen? Da pa ne boste le lenarili, prosti čas izkoristite za zabavno vadbo, ki bo okrepila vaše telo, izklesala kakšno mišico in vas dodobra ohladila.

Surfanje

Za ljubitelje morja in valov

Surfanje je deskanje na valovih na surf deski in brez uporabe jadra, temveč zgolj z močjo svojega telesa in narave. Surfanje je eden od starejših športov. Izhaja iz Polinezije, kjer se je pojavilo kmalu po začetku našega štetja. Od tam se je razširilo na Havaje in kasneje po celem svetu. Konec 90. let prejšnjega stoletja pa je prišlo tudi v Slovenijo. Učenje surfanja je precej dolgotrajen proces – predvsem zato, ker se moramo za aktivnost podati precej daleč od Slovenije. V naši bližini namreč ni pogojev, da bi lahko surfali vsak dan. Poleg tehnike je treba osvojiti še nekaj ostalega znanja, ki pomaga k bolj varnemu gibanju v morju, izbiri pravih razmer, poznavanje vremena … Surfanja se je najbolje naučiti v surferski šoli oziroma se podati kar na surferske počitnice.

Surf šolo in klub Ujasansa so ustanovili Andraž Rakušček, Klemen Šurk in brata Koželj leta 2000. Surfersko šolo in prave surferske počitnice lahko doživite v njihovih surferskih hišah v Španiji in na Portugalskem.

Supanje

Za vse, ki so v koraku s trendi

Supanje (ang. stand-up paddleboarding oz. veslanje stoje na deski) je zabavna in sproščujoča aktivnost na vodi, pri kateri stojite na veliki stabilni SUP-deski in veslate. Na prvi pogled je supanje zelo enostavno, vendar pa boste kmalu ugotovili, da z veslanjem in stabiliziranjem delajo skoraj vse mišične skupine in je zato supanje odlična vadba za oblikovanje telesa. Celostna rekreacija se povezuje z gibanjem na zraku in v naravi, odkrivali boste nove kraje in spoznali kopico ljudi, ki jih zanimajo podobne aktivnosti. Priljubljenost supanja namreč močno raste in je v zadnjih štirih letih prejelo naziv za najhitreje rastoč vodni šport. Hitremu širjenju aktivnosti gre zagotovo pripisati dejstvo, da si intenzivnost supanja določa posameznik sam. Zato lahko izberete ležerno vodno pohajkovanje, hitrostno supanje, izvajate pilates ali jogo ali odveslate med valove.

Nasveti za začetnike:
- Naučite se prave tehnike in tega, kako se izogniti poškodbam. Vsega se boste naučili na tečaju supanja. Obiščite www.bananaway.si za več informacij.
- Izberite pravo desko zase – najbolje vam bodo svetovali v trgovinah in pri izposojevalcih supov.
- Prvič supajte na mirni, vodi, v plitvini, potem pa se odpravite dlje in med valove.

Kajtanje

Za adrenalinske navdušence

Kajtate tako, da stojite na deski in se premikate s pomočjo vetra, ki vleče vaše padalo (kite). Čeprav so Kitajci izumili zmaj že pred več tisoč leti, je kajtanje dobro desetletje star šport, ki se hitro širi. Adrenalin, hitrost, veter, voda, sonce, skoki, letenje in še marsikaj drugega so lastnosti, s katerimi kajtanje na vodi osvaja srca zaljubljencev v ta šport. Kajtanje je dinamična vodna aktivnost, ki je neposredno odvisna od vetra. Je šport, ki zaradi hitrosti, skokov in elegantnega drsenja po vodi nudi prav posebne užitke. Omogoča neskončne možnosti napredovanja, kar je zagotovilo, da ne more postati dolgočasen. Kajtanje tudi ekstremen šport, ki je lahko zelo nevaren. Če ste začetnik, je dobro, da se tehnike kajtanja od vsega začetka učite pravilno, kar najlažje storite v šoli kajtanja z inštruktorjem. Šole kajtanja so povsod po svetu – v krajih, kjer vedno pošteno piha, zato se odločite za združitev prijetnega s koristnim ter se odpravite na aktiven dopust.

Kdo lahko kajta?

Pomembno je, da vas ni strah vode, njene globine ali valov, da ste dober plavalec in fizično dobro pripravljeni, predvsem pa brez poškodb hrbta, artritičnih obolenj, ki vam lahko aktivnost otežijo ali celo onemogočijo. Leta, kilogrami, višina, moč ali spol ne vplivajo na osvajanje tehnike kajtanja.

Kajaking

Za ležerne izletnike

Odkrijte lepoto slovenskih rek, kakovostno preživite svoj prosti čas in se družite s podobno mislečimi – obenem pa svoje telo spravite v čim boljšo formo. Načrt za popolno aktivnost, kajne? Kajaking vam dovoli, da se po vodi premikate v svojem ritmu in želeni hitrosti, vedno boste šli le naprej, pa tudi če zelo počasi. Nežno drstite in veslajte skozi mirno gladino in občudujte lepote, ki jih nudi naša narava. Tu in tam pa skočite v reko, da ohladite glavo, če bodo temperature previsoke. Pri kajakingu boste okrepili mišice telesa, gibljivost sklepov in splošno moč. Gre za odlično aerobično vadbo, z rotirajočimi gibi pa boste okrepili svoja ramena, hrbet in trebuh.

Nasveti za začetnike:
- Začnite veslati na mirni vodi v varovanem območju, da se naučite gibov.
- Vedno nosite rešilni jopič in kožo zaščitite z izdelki z visokim zaščitnim faktorjem. Izberite lahko majico s kratkimi ali dolgimi rokavi poleti, v hladnem delu leta pa iz neoprenu podobnega materiala.
- V izposojevalnicah kajakov lahko najamete vodnika, ki vas bo varno popeljal po izbrani reki in vas naučil vseh trikov veslanja.

Fotografije: BigStock

Preberite tudi


Komentarji