background image

Uživanje dopolnil namesto 5 na dan


Kaj je bolje za vas in vaše zdravje - pet porcij sadja in zelenjave dnevno ali uživanje prehranskih dopolnil?

Redkim med nami uspeva zaužiti priporočljivo količino sadja in zelenjave na dan – običajno spodleti kar devetdesetim odstotkom ljudi, zato niste edini, če se morda obremenjujete s tem. A če je razlog za priporočilo zadostna količina hranljivih snovi, bi potemtakem lahko zamujeno nadoknadili z vitaminskimi preparati, kajne?

Težava pa je v tem, da so vitamini A, E, B in betakaroten v vitaminskih preparatih izolirane kemikalije, ki na zdravje ne vplivajo na enak način kot hranljive snovi v sadju in zelenjavi. Slednje namreč vsebuje tudi nujne fitospojine, antioksidante in vlaknine, ki so prav tako potrebni pri preprečevanju razvoja vrste težkih bolezni. Prav tako je potrebna posebna skrb pri jemanju vitaminskih prehranskih dopolnil, saj so lahko določeni vitamini toksični, kar je tudi razlog, da nekatere zdravstvene organizacije po svetu na primer odsvetujejo uživanje preparatov z vitaminoma A, E in betakarotenom.

Strokovni nasvet 

Izbira sadja in zelenjave različnih barv ni za lase privlečena, saj različno obarvana živila vsebujejo različne hranilne snovi, ki jih potrebujete. Zato naj bo vaš krožnik vedno mavričen. Za dodatno dozo vitaminov in mineralov pa poskrbite s kakovostnimi dopolnili. Več o njih lahko preberete tudi v decembrski številki revije Ženski svet.

Fotografija: Depositphotos

Preberite tudi


Komentarji