background image

Tedenska razstrupljevalna dieta


V enem tednu očistite svoje telo z razstrupljevalno dieto. Z njo boste uredili prebavo, se znebili glavobolov, očistili kožo ter izboljšali svoje počutje.

V tem tednu ne smete uživati alkohola in kave, odpovejte se cigaretam, če kadite, in mastni ter ocvrti hrani, suhomesnatim izdelkom, paštetam, industrijsko predelanim in konzerviranim živilom, beli moki in izdelkom iz bele moke, sladkorju, belemu rižu. Zmanjšajte vnos soli, se ne prenajedajte, niti ne jejte med obroki ter po 18. uri. Jutro začnite z lahkim raztezanjem, kozarcem vode ali vode z limono, odlični so tudi naravni sveže stisnjeni sokovi limone, pomaranče in grenivke. Namesto kave pijte nesladkan zeleni čaj. Po treh tednih takšnega prehranjevanja naredite odmor. Takšno kuro čiščenja organizma lahko izvajate trikrat letno. Predstavljen jedilnik vsebuje približno 1.600 kalorij na dan, zato lahko pričakujete, da boste v tem času izgubili kakšen kilogram teže (če ste prej zaužili bistveno več kalorij).

Zajtrk

1. Bananin smuti: v mešalniku zmešajte banano, 10 mandljev, 2 dl ovsenega mleka.

2. Ovsena kaša: 5 žlic ovsenih kosmičev kuhajte v 2,5 dl ovsenega mleka 1 minuto in začinite s ščepcem cimeta.

3. Prosena kaša s sadjem: 50 g prosa skuhajte v vodi, odcedite pol pomaranče in sok primešajte prosu. Drugo polovico pomaranče, kivi in banano narežite na koščke in dodajte kaši, primešajte še žlico strtih lanenih semen.

4. Polnozrnat prepečenec: 4 kose prepečenca namažite z neslanim arašidovim maslom in marmelado brez dodanega sladkorja. Popijte z 2,5 dl ovsenega mleka.

5. Koruzni kosmiči: 50 g kosmičev pomešajte z lahkim kefirjem (200 g).

6. Sadno-zelenjavni smuti: zmešajte 1 banano, 200 g mlade špinače, 250 ml jabolčnega soka brez dodanega sladkorja in sol ene limone in mete.

7. Jajca: dve trdo kuhani jajci, kos polnozrnatega kruha in ena sveža paprika.

Kosilo

1. Polnozrnat prepečenec (6 kosov) namažite s fižolovim namazom. Bel fižol (pol konzerve) zmečkajte z vilicami, dodajte žličko oljčnega olja, ščep soli in popra. Postrezite s kislimi kumarami in kalčki, dodajte 20 g ementalerja in 150 g probiotičnega jogurta.

2. Burger z bučkami (1/4) in mletih puranjim mesom (125 g). Meso začinite, oblikujte 2 polpeta in ju popecite na malo oljčnega olja. Postrezite s solato iz rdečega zelja (100 g), začinjeno z oljčnim oljem in jabolčnim kisom, in s kuhanim stročjim fižolom (200 g), začinjenim z žličko oljčnega olja.

3. Enolončnica s porom in čičerko: na žlici olja prepražite pol manjšega pora, dodajte narezan sladki krompir (100 g), zalijte z vodo in žlico paradižnikove mezge ter kuhajte 10 min. Dodajte kuhano čičerko (50 g) in žlico kurkume ter prevrite. Postrezite z riževimi krekerji.

4. Polento (30 g) skuhajte v slani vodi, postrezite z jogurtom (200 g) in žličko strtih lanenih semen.

5. Ribja solata: krompir (200 g) olupite, narežite in skuhajte v slani vodi. Osliča (150 g) skuhajte v sladni vodi z zrni popra, lovorovim listom in krhljem limone, kuhanega natrgajte na kose. Sok pol limone, žlico oljčnega olja, mlet poper in peteršilj zmešajte v preliv. Vse sestavine pomešajte z rukolo (100 g).

6. Vegeburger: za tri polpete pretlačite 50 g kuhanih stročnic, žlico ovsenih kosmičev, strok česna, list peteršilja, 30 g dimljenega tofuja in solite. Polpete specite v pečici na 18 °C 10 minut na vsaki strani. Postrezite s polnovrednim kruhom in solato iz rdeče pese in korenja (100 g).

7. Bučke, nadevane z ajdo in tofujem: pol sesekljane čebule prepražite na oljčnem olju in dodajte naribano korenje, na kocke narezan tofu in peteršilj. Ko se zmehča, pomešajte s kuhano ajdo in nadevajte izdolbene bučke. Začinite po okusu. Pecite v pečici na 180 °C pol ure. Postrezite s fižolovo solato.

Večerja

Za večerjo zaužijte različne lahke zelenjavne juhe (zelena, grah, koleraba, zelje, cvetača, brokoli), ki jih začinite s kurkumo in rahlo solite ter poprajte. Odlične so tudi sveže solate, pripravljene iz sezonske zelenjave, predvsem listnate (radič, zelena solata, zelje, ohrovt). Dodajate jim lahko tunino, stročnice.  

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji