background image

Sokolje oči z vitaminom A


Vitamin A, imenovan tudi retinol, je pomemben za gradnjo zdrave kože, krepi vid in celice varuje pred oksidacijo.

Gladko kožo, zdrave lase in močne nohte si želi vsaka ženska. Z zadostnim deležem vitamina A v prehrani boste tej želji korak bližje. Vitamin A je namreč odgovoren za rast številnih celic, prav tako nepogrešljiv pa je tudi za sposobnost vonjanja, vida in sluha.

Kje ga najdemo?

Zanesljivi dobavitelji vitamina A so izdelki živalskega porekla. Mleko, sir in ribe vsebujejo veliko tega vitamina. Svinjska jetra s 40 mg na 100 g so še posebej dober dobavitelj. Tudi v korenčku, špinači, paradižniki, marelicah in brokoliju (v zelenjavi močno rdeče, oranžne in zelene barve) najdemo veliko beta karotena, predstopnje vitamina A, ki se lahko po potrebi v telesu spremeni v vitamin A. Beta karoten iz zelenjave telo lažje absorbira, če istočasno pojeste nekaj maščobe, na primer žličko kakovostnega olja ali košček masla.

Premalo vitamina A?

Pomanjkanje vitamina A se kaže v omotici, utrujenosti in slabosti. Dolgoročno pomanjkanje pa se lahko pokaže tudi v znatnih motnjah vida vse do nočne sleposti. Prav tako se na to stanje koža pogosto odzove z nečistočami.

Pravi odmerek

Priporočen dnevni odmerek znaša med 0,8 in 1,0 mg. To ustreza, na primer, 100 g korenčka ali 350 g piščančjega mesa.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji