background image

S pravilno prehrano nad volčjo lakoto


Kdo ne pozna trenutka, ko napade volčja lakota? Takrat bi za vrečko čipsa zaprisegli, da nikoli več ne bomo dolgo spali. Preprečite jih lahko s pravilno prehrano.

Recite ne 'lahkim' oz. 'light' izdelkom in umetnim sladilom

Z uživanjem sladkorja spodbudimo izločanje inzulina, ki bi zmanjšal raven krvnega sladkorja. Ko posežemo po umetnih sladilih in 'light' izdelkih, naše telo sprva 'misli', da dobiva sladkor in zato tvori inzulin. Ampak ker v želodec ne pride nič sladkorja, se mora telo inzulina, ki ga je po nepotrebnem ustvaril, nekako znebiti. Zato takoj zahteva, da se izloči glukagon, ki pa povzroči, da raven krvnega sladkorja takoj pade pod normalno. Posledica: volčja lakota!

Brezbarvna hrana

Tudi oči jedo! Pomislite na priljubljeno sladico, hamburger ali velik kos lazanje. No, sedaj pa si vse to predstavljajte v črno-beli različici! Nič več tako mikavno, kajne? Nasvet: ko vaša domišljija ne zadostuje, hladilnik polepite s črno-belimi slikami priljubljenih jedi in napad volčje lakote vas bo minil, še preden boste prijeli za kljuko.

Čokolada

Če res ne gre drugače in vas volčja lakota drži v svojem primežu, potem si privoščite majhen košček čokolade in resnično uživajte v okusu. Večji kot je delež kakava, toliko bolje.

Najejte se med glavnimi obroki

Ko je čas za glavni obrok dneva, poskrbite, da se boste najedli do sitega! Kdor v tem primeru poseže le po majhni solati, se ne rabi čuditi, če se popoldan pojavi želja po sladkem, ki je zamaskirana v oblastno volčjo lakoto. Zato za glavni obrok posezite po hrani, ki resnično nasiti, kot so polnozrnati izdelki ali beljakovinska živila. Te poskrbijo za dolg občutek sitosti.

Jejte redno

Če čez dan ne jeste ničesar oziroma zelo malo, se lahko telo proti večeru odzove z napadom volčje lakote. Le kdo mu lahko zameri?! Zato jejte redno in ne izpuščajte obrokov.

Brez hitre prehrane

Izogibajte se predelanim živilom, saj ta po pravilu vsebujejo veliko ogljikovih hidratov, kar vodi v povišanje ravni sladkorja v krvi, zaradi česar telo tvori inzulin, kar pa posledično spet hitro zniža krvni sladkor. Posledica je hipoglikemija (nenormalno znižana koncentracija glukoze v krvi) in volčja lakota.

Zajtrkujte kot kralj

Nujno zajtrkujte! Kdor zjutraj ne je, v poznem dopoldnevu zagotovo doživi napad volčje lakote. Odlična izbira so kosmiči, sadje, gosti napitki in polnozrnati izdelki!

Le počasi...

Vedno jejte počasi. Občutek sitosti nastopi šele po 20 minutah. Kdor hrano golta, še vedno je, čeprav je želodec že zdavnaj poln. Posledica je občutek polnosti, lenost in napadi volčje lakote, ko krvni sladkor spet pade.

Brez izgovorov

Če se želite sladkati, se posladkajte – brez slabe vesti. Vendar volčje lakote po sladkem ne pripisujte okoliščinam, kot je na primer menstruacija. Sicer drži, da pri številnih ženskah proti koncu mesečnega perila nekoliko pade krvni sladkor, vendar boste enak učinek dosegli tudi, če boste pojedli eno jabolko.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji