background image

Rešite se maščobe s trebuha


Mlahav trebuh v vseh oblikah in velikostih je večni problem žensk. Čas je, da se podate na pot preobrazbe, na pot do čvrste, vitke postave.

ODVEČNA MAŠČOBA OB STRANI

Maščoba se nabira pri strani, ob bokih – razlog za to sta alkohol ali sladkor.

SI TO TI? Uživaš beli riž in testenine, obožuješ kruh in kljub temu, da se zavedaš, da to ni v redu, poješ nekaj piškotov ali vrečko čipsa. Večer pa ni popoln brez kozarca vina.

KAJ DELAŠ NAROBE? Premalo se giblješ, zaužiješ preveč sladkorja, ogljikovih hidratov in alkohola. Slednji deluje kot maščobna bomba za trebuh. Sladkor, ki ga vsebuje, gre v trebuh in zaustavi kurjenje ostalih maščob, dokler ni alkohol prebavljen.

TVOJA NOVA DIETA ... Opusti alkohol za vsaj dva tedna in izogibaj se dietnim in drugim jedem z manj maščobe, saj vsebujejo veliko kemikalij, predelan sladkor, sol in ojačevalce okusa. Začni uživati polnozrnati kruh, riž in testenine, ki bodo spremenili odziv glukoze in inzulina in s tem olajšali kurjenje maščob.

... IN VSAKODNEVNO GIBANJE Če zahajaš v fitnes, poizkusi novo vibracijsko vadbo na napravi Power Plate. Študija je pokazala, da so ljudje, ki so trenirali na njej, izgubili dvakrat več maščobe okrog trebuha kot tisti, ki so uporabljali različne naprave. Doma uporabi kolesarski gib, da učvrstiš poševno trebušno mišico. Lezi na hrbet, dvigni noge od tal in kolesari. Dvigni še ramena od tal, roke daj za glavo. Izmenično približaj komolec nasprotnemu kolenu (levi komolec, desno koleno ...). Vajo ponovi 12-krat.

MAMIN TREBUŠČEK

Po porodu potrebuje maternica vsaj 6 tednov, da se vrne v prvotno obliko, mišice pa veliko dlje.

SI TO TI? Rodila si v zadnjih nekaj letih in imaš malo časa zase.

KAJ DELAŠ NAROBE? Prehitevaš! Počakaj, da se situacija umiri, saj pod stresom ne boš dosegla ničesar.

TVOJA NOVA DIETA ... Razmišljaj mediteransko: ribe, sadje, zelenjava in pusto meso. Uživaj dobre maščobe – najdeš jih v oreščkih, oljih in olivah – vsak dan! Pomagale bodo pri kurjenju maščob, vsrkale bodo vitamine iz hrane in pomagale proti utrujenosti.

... IN VSAKODNEVNO GIBANJE Globoko vdihni s trebušno prepono, medtem ko si na vseh štirih, in trebuh stisni k hrbtenici, nato izdihni in spusti trebuh proti tlom. Naredi 15–20 ponovitev 5-krat dnevno.

NAPIHNJEN TREBUŠČEK

Napihnjenost povzroča nevšečnosti tako vitkim kot močnejšim. Vzroki so intoleranca nekaterih živil, alergije ali počasna prebava.

SI TO TI? Tvoj trebuh je raven zjutraj, vendar se čez dan napihne.

KAJ DELAŠ NAROBE? Celo življenje uživaš enaka živila, ne da bi ugotovila, da jih tvoj organizem ne tolerira. Najbolj pogoste intolerance so na gluten (kruh, testenine, peciva, pica, torte …), alkohol, kvas (v mafinih, pivu in pecivu) in laktozo (sir, mleko, maslo).

TVOJA NOVA DIETA ... Poskusi poiskati krivca za napihnjenost. En mesec ne jej glutena in spremljaj, ali se je napihnjenost zmanjšala. Prav tako jej v pravilnem vrstnem redu: sadje za sladico je slaba odločitev, saj meso, ki je bilo del glavnega obroka, zavira pravilno prebavo sadja in zelenjave in s tem povzroča napihnjenost. Sadje in zelenjava se namreč prebavljata 20–30 minut, meso pa nekaj ur. Najboljši vrstni red je: sadje, ogljikovi hidrati in nato meso. Naj bo zajtrk tvoj največji obrok in izogibaj se prigrizkov v poznih večernih urah. Pravilno prežveči in popij veliko vode.

... IN VSAKODNEVNO GIBANJE Poizkusi s hitrim sprehodom po vsakem obroku, da se pospeši prebava in pokurijo kalorije.

NASVET: Najenostavnejši način do ravnega trebuščka je pogosto vlečenje trebuha navznoter. To bo učvrstilo trebušne mišice in zravnalo trebuh.

TREBUŠČEK KOT LONČEK

Ženske s takim trebuščkom imajo zavidljive obline – razen trebuha, seveda.

SI TO TI? Paziš nase in redno telovadiš, a si obtičala v tej rutini.

KAJ DELAŠ NAROBE? Težki trebušnjaki s pripomočki lahko povzročijo oteklost mišic, zato se izboči.

TVOJA NOVA DIETA ... Svojemu jedilniku dodaj vlaknine, ki pozitivno delujejo proti zaprtosti. Zelena listnata zelenjava, ovseni kosmiči in polnozrnata semena so naravni vir vlaknin. Kombiniraj jih z lahkimi beljakovinskimi živili, kot so ribe in perutnina.

... IN VSAKODNEVNO GIBANJE Lezi na trebuh in se nato dvigni na komolce in na prste na nogah. Telo naj bo vodoravno s tlemi. Začni z 10 sekundami, nato dodajaj po svojih zmožnostih do 1 minuto. Vajo lahko kombiniraš z dvigovanjem ene, nato druge roke ali noge.

REZERVNA ZRAČNICA PO 40.

Na žalost se z bližanjem menopavze in zmanjšanjem estrogena trebuh poveča. V kombinaciji s sedečim načinom življenja je to lahko zelo slabo.

SI TO TI? Tvoj trebuh se je odebelil v zadnjih letih, kljub temu da nisi spreminjala načina življenja.

KAJ DELAŠ NAROBE? Tokrat je krivo tvoje telo, ne ti. Tvoj metabolizem se je upočasnil in mišična masa zmanjšala.

TVOJA NOVA DIETA ... Jej kot jamska ženska! Če uživaš nepredelano hrano, se ne boš redila. Ta namreč vsebuje le malo kalorij in manj slabih maščob in sladkorjev. Uživaj dobre maščobe, ki jih vsebujejo oreščki in ribe. To bo spodbudilo telo, da pokuri odvečno maščobo.

... IN VSAKODNEVNO GIBANJE Odloči se za aerobiko, hitro hojo, tek, plavanje ali celo veslanje. Tudi kikboks je odlična vadba za hujšanje, saj krepi mišice.

TREBUŠČEK POD STRESOM

Stres sprošča hormon kortizol, kar se kaže v zbiranju maščobe okrog trebuha. Kortizol spodbuja apetit in telo pri izločanju krvnega sladkorja v krvni obtok, da bi telo imelo dovolj energije za t. i. boj ali beg (ang. fight or flight). V kolikor se ta energija ne porabi, se kopiči okrog trebuha v obliki maščobe.

SI TO TI? V predelu popka je trebuh hitro opazen in dokaj trd na dotik.

KAJ DELAŠ NAROBE? Morda se stresa ne zavedaš, vendar je očitno, da vpliva nate. Ponoči slabo spiš, zaradi tega je moteno proizvajanje leptina – hormona, ki uravnava apetit in metabolizem. To je razlog za povečan apetit po mastnih živilih, ko smo utrujeni.

TVOJA NOVA DIETA ... Uživaj živila, bogata z magnezijem, kot je temnozelena listnata zelenjava (špinača). Brazilski oreščki in semena lahko pomagajo proti stresu, kavo pa zamenjaj za kamilični čaj.

... IN VSAKODNEVNO GIBANJE Opusti kardio vaje in se odloči za jogo, dolge sprehode in dvigovanje uteži.

Fotografija: Thinkstock

Preberite tudi


Komentarji