background image

Pravilna prehrana na delovnem mestu


Med delovnim časom ne smemo pozabiti na zdravo prehrano! Težka in neživa hrana nas bo upočasnila in naredila zaspane.

Pomembno je, da začnemo dan z dobrim zajtrkom, ki ne bo povzročil prekomernega dviga sladkorja v krvi in potem okoli 10. ure prevelikega padca ter posledično razdražljivosti, utrujenosti. Priporočljivo je jesti v enakomernih razmakih vsaj na 3 do 4 ure s čimer držimo krvni sladkor na enakomerni ravni in ohranjamo raven energije čez cel dan.

Naj se dan začne s svežo rdečo peso. Dan je lepo začeti vodo in kosom sveže rdeče pese. Dodamo skodelico prosene kaše, ovsenih, rženih ali sojinih kosmičev, ki jim dodamo nekaj suhega sadja in kakšno slastno jedrce.

Malica šteje. Za kratko malico si privoščite pest oreškov in suhega sadja. Kratka malica je lahko tudi sadež ali bolje zelenjava (nikar je ne narežite že doma, saj bo do delovnega mesta izgubila že polovico vitaminov), kos kruha iz ekološko pridelane polnozrnate moke z zelenjavnim namazom (uporabimo lahko tudi riževe ali polnozrnate krispije). Kratka malica so lahko tudi smutiji. Posebej dobri so tisti, kjer boste za dvig železa in posledično za dober prenos kisika po telesu uporabili zeleno listnato zelenjavo in jo kombinirali z zelenjavo ali sadjem z veliko C vitamina.

Kaj pa kosilo? Za kosilo si privoščite čim več žive hrane – to so kalčki, sveža zelenjava in sadje. Dobro kosilo, ki vas bo napolnilo z energijo, je sveže pripravljeno, sezonsko in lokalno. Količine – velikost zrezka naj bo ekvivalentna velikosti dlani, enako velja za priloge. Odločite se za rjavi riž, polnozrnate testenine in krompir v oblicah. Velikost sklede zelene solate nima omejitev. Obogatite jo s stročnicami, kot so čičerka, leča, fižol, bob in kalčki, dodajte še semena in začinite z hladnostiskanimi olji in domačim jabolčnim ali vinskim kisom.

Tekočina! Čez dan nikar ne pozabite veliko piti. Voda je zakon. Seveda pa so dobri tudi krepčilni čaji (šipek za koncentracijo, koprive za odpornost, konopljini vršički za bister um). Za razkisanje telesa in večjo delovno storilnost si privoščite grenivkino ali pravo limonado ali pa kozarec mineralne vode. Kofein, pravi čaj, kakav in ostala poživila odsvetujemo. Utrujenost raje premostite z vodo z nekaj limone, pestjo oreškov in vajami na delovnem mestu na svežem zraku. Če nimate možnosti oditi na prosto, si ob izvajanju vaj vsaj zelo na široko odprite okna. 

Besedilo: Pia Primec, uni. dipl. ing. agr.
Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji