background image

Pomladite svoj jedilnik


Da bi čim dlje ohranili moč in vitalnost, naj bo v vašem hladilniku vedno teh 10 ključnih živil!

Kuhana jajca

Številni dermatologi menijo, da je to živilo zelo pomembna sestavina prehrane proti staranju. Raziskave kažejo, da se raven regenerativnega vitamina a v koži poveča za 20 odstotkov po samo dveh tednih uživanja dveh jajc dnevno.

Sok rdeče pese

Spodbudi dotok krvi v možgane ter prepreči ali vsaj upočasni propadanje duševnih funkcij. Izboljša tudi telesno vzdržljivost, saj nitrati v soku uravnavajo vnos kisika, zato med vadbo ne občutimo utrujenosti.

Mastne ribe

Maščobne kisline omega-3 spodbudijo možganske funkcije in zmanjšajo gube. Mastne ribe so živilo, ki zmanjša tveganje pred degenerativnimi spremembami rumene pege, kar je eden od vodilnih vzrokov izgube vida v starosti.

Murvin sok

Antioksidanti nevtralizirajo učinek staranja na celični ravni, ameriški znanstveniki pa so odkrili, da je murvin sok izredno bogat s temi snovmi. Kozarec murvinega soka vsebuje petkrat več antioksidantov kot pomarančni sok.

Rumena paprika

Sto gramov rumene paprike vsebuje 6,9 mg luteina, flavonoida, ki ohranja optimalno delovanje možganov. Sčasoma začnejo možganske celice tvoriti snovi, ki slabijo spomin in sposobnost učenja. Za lutein je znanstveno dokazano, da zavira tvorbo teh škodljivih snovi.

Kivi

Več kot vaša prehrana vsebuje vitamina c, manj je vaša koža nagubana. Strokovnjaki trdijo, da je vitamin c ena najhitrejših učinkovin, ki kožo zgladi in očisti, njegove antioksidantne sposobnosti pa ščitijo kožo pred zunanjimi vplivi. Vitamin c lahko uživate ali ga nanašate s kozmetičnimi izdelki na očiščeno kožo.

Jabolka

Raziskovalci so odkrili, da osebe, ki vsakodnevno uživajo sadje, dlje živijo in ohranijo mentalno in fizično fleksibilnost tudi v poznejših letih življenja. Deloma je to zaradi antioksidantov, ki varujejo nevrone v možganih, deloma pa zato, ker jabolka povečujejo aktivnost gena, ki upočasnjuje staranje možganov.

Maline

To sadje vsebuje elagično kislino, za katero so korejski znanstveniki potrdili, da preprečuje tvorbo sestavin v koži, ki pod vplivom uv-žarkov uničujejo kolagen. Je antirakotvorna in antimutagena snov ter zelo močan antioksidant. Elagično kislino najdemo tudi v orehih, ameriških brusnicah in drugi rastlinski hrani.

Brstični ohrovt

Ta zelenjava je najbogatejši vir hranljivih snovi in folne kisline. Pomanjkanje le-te povečuje tveganje za izgubo sluha. Folna kislina naj bi zniževala raven homocisteina, ki zmanjša dotok krvi do notranjega ušesa. Homocistein naj bi bil povezan tudi s preprečevanjem nastanka gub.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji