background image

5 razlogov, zakaj bi morali jesti več paradižnikov


Paradižniki niso le vsestranski in okusni sadeži za kuho, so tudi prava zakladnica hranil. Obstaja (vsaj) pet razlogov, zakaj bi jih morali pogosteje vključiti v svojo prehrano.

Da se izognete depresiji

Uživajte paradižnike ali pripravke iz paradižnikov, kot so mezge, omake in sokovi, vsak dan in zmanjšali boste tveganje za pojav depresije za 52 odstotkov. Znanstveniki pravijo, da je za to zaslužen likopen, ki zmanjša oksidacijski stres oziroma poškodovanje zdravih možganskih celic.

Da se zaščitite pred rakom

Ženske, ki zaužijejo veliko živil z likopeni, imajo za 39 odstotkov večjo možnost, da ne bodo zbolele za rakom ledvic. Prav tako lahko imajo zmanjšano tveganje za pojav raka dojke po menopavzi, saj likopen vpliva na hormone, ki uravnavajo težo.

Da preprečite nastanek gub

Koža ljudi, ki so v 12 tednih zaužili 55 gramov paradižnikove paste dnevno, je imela bistveno višjo raven prokolagena, molekule, ki pomaga preprečevati staranje kože – to je dokazala neka angleška raziskava. Študija je tudi pokazala, da je imela koža sodelujočih za 33 odstotkov višjo naravno zaščito pred soncem. Znanstveniki pravijo, da je to rezultat vsebnosti likopena v paradižniku.

Da zmanjšate tveganje za pojav diabetesa tip 2

Popijte 280 ml paradižnikovega soka vsak dan. Po dveh mesecih se bo raven adiponektina (protein s funkcijo hormona, ki znižuje tveganje za pojav diabetesa tip 2) povišala za 25 odstotkov. Tako pravijo tajvanski znanstveniki.

Da znižate verjetnost za pojav srčnih bolezni

Če vsak dan zaužijete 8 mg likopena (dva srednje velika kuhana paradižnika), boste znižali tveganje za pojav srčnih bolezni za 25 odstotkov. Poleg tega so paradižniki odličen vir kisline, ki zmanjšuje količino lipidov, kot so holesterol in maščobe, v krvi. Slednji povzročajo arteriosklerozo in mašijo žile. Strokovnjaki priporočajo, da popijete 500 ml paradižnikovega soka ali pa 50 g paradižnikove paste dnevno, če želite izboljšati zdravje srca.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji