background image

Kako se boste res dobro naspali?


Dober spanec je nujno potreben za vaše dobro počutje čez dan. Predstavljamo nekaj trikov, s katerimi boste zagotovili, da bo nočni počitek resnično odličen!

Ob postelji hranite beležnico. Če se vam zgodi, da ležite v postelji in dobite kakšno idejo ali se spomnite pomembnega opravka, je vedno bolje, če si to zapišete, da se boste zjutraj spomnili. To vam bo pomagalo pri sproščanju.

Poskusite vizualizirati kaj prijetnega ali pa si v glavi preigrajte kak prijeten film. S tem boste zaposlili možgane in se laže sprostili oziroma pozabili na skrbi in obveznosti ter posledično laže zaspali.

Nekaj ur pred spanjem se odpovejte poživilom. Alkohol, kofein in nikotin negativno vplivajo na spanje, zato jih vsaj tri ure pred spanjem ne uživajte.

Ne premetavajte se. Raziskave so pokazale, da je bolje, če po desetih ali dvajsetih minutah neuspešnih poskusov, da bi zaspali, vstanete in nekaj časa počnete kaj dolgočasnega izven spalnice. S tem boste svoje telo naučili, da je postelja prostor za spanje, ne za premlevanje idej in misli.

Potrudite se, da bo v vaši spalnici čim manj tehnologije. Bolje je, če gledate televizijo ali uporabljate računalnik v drugem prostoru, tako da lahko enostavneje preklopite v 'spalni način', ko ležete v posteljo. Branje v postelji je lahko odlična oblika sproščanja pred spanjem.

Poskusite vsak večer slediti isti rutini. Če na primer opazite, da po topli kopeli uro pred spanjem bolje spite, poskusite kopanje spremeniti v navado. Prav tako poskušajte vsak dan leči v posteljo ob isti uri.

Če kakšno noč manj spite, pojdite naslednji večer spat kakšno uro prej, da nadoknadite spanec.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji