background image

12 načinov, kako uspešno pregnati migreno


Vas migrene - neznosni glavoboli, pospremljeni s slabostjo, naredijo popolnoma nesposobne za opravljanje povsem vsakdanjih aktivnosti? Rešite se te nadležne tegobe!

Ne preskakujte obrokov

Neredna prehrana povzroči padec sladkorja v krvi in krče možganskih arterij, to pa se pogosto nadaljuje v migreno. Nikar si ne dovolite, da postanete lačni. Jejte vsake tri ure majhen obrok, vsak grižljaj pa dobro prežvečite. Opazili boste, da se bodo migrenski napadi zredčili.

Zmanjšajte vnos aditivov in aminov

Izogibajte se prehrani, bogati z aditivi in amini (predelani mesni izdelki, siri, čokolade in vino), saj širijo krvne žile v glavi in spodbujajo glavobole. Po teh živilih ne posegajte še posebno v kritičnih trenutkih – ko si jih najbolj želite. Strokovnjaki trdijo, da nenadna neopisljiva želja po njih kaže na to, da se bo migrena pojavila v roku 72 ur.

Prenehajte kaditi

Nikotin upočasnjuje prekrvavitev telesa, zožuje krvne žile in dviguje krvni tlak, zato pogosto doprinese k razvoju migrene.

Popijte dovolj vode

Pazite, da ne dehidrirate! Dnevno popijte vsaj osem kozarcev navadne vode. A nikar naenkrat ne zaužijte večje količine, temveč po največ deciliter.

Jemljite prehranska dopolnila

Vsakodnevno uživajte šumeče tablete ali prehranske dodatke v kateri drugi obliki, ki vsebujejo magnezij in koencim Q10. Raziskave so pokazale, da ti dve snovi lahko preprečita nastanek migren in v veliki meri ublažita njene simptome. A bodite pazljivi! Ne prekoračite priporočenih odmerkov, da organizma ne bi preobremenili.

Ne izpostavljajte se sevanju

Ne sedite dolgo pred računalnikom in televizorjem ter se ne pogovarjajte predolgo po mobilnem telefonu. Sevanje lahko namreč izzove bolečine v glavi.

Lotite se dihalnih vaj

Vsak dan pet minut vadite tehniko globokega dihanja. Sedite na tla, spodvijte noge, zravnajte hrbet in dlani naslonite na kolena. Osem sekund vdihujte skozi nos, štiri sekunde zadržite dih, osem sekund izdihujte skozi usta … in tako ponavljajte. Na ta način boste pospešili prekrvavitev.

Bodite aktivni

Tecite, hodite, kolesarite, plavajte ali obiskujte pilates. A nikar ne pretiravajte! Ne pozabite, da je pretirana aktivnost prav tako lahko vzrok za glavobole.

Poskrbite za zdravje ust in zob

Redno obiskujte zobozdravnika in pravočasno sanirajte zobne napake: popravljajte zobe, zamenjajte dotrajane zalivke, pozdravite afte … Ugotovljeno je bilo, pa če verjamete ali ne, da karies, okužbe jezika, periodontitis in nepravilen ugriz lahko povzročijo migreno.

Dovolj spite!

V posteljo se odpravite najkasneje ob 23. uri, spite najmanj sedem ur in se vedno prebudite ob istem času. Ustaljen spanec je odličen zaveznik v boju z migrenskimi težavami.

Pišite dnevnik

Vzemite beležko in vsak večer zapišite vse, kar ste tisti dan pojedli, popili, naredili … in ob kateri uri. Poleg tega zabeležite vsak migrenski napad. Opišite simptome, označite, kdaj se je bolečina pojavila, kako dolgo je trajala, kje je bila lokalizirana, kakšna je bila – pulzirajoča, topa, bliskovita ali ostra. Dnevnik redno prebirajte in poskušajte ugotoviti, kaj povzroča migrene. Če vam uspe odkriti povzročitelje, se jih čim prej rešite in se za vedno poslovite od migrene.

Smejte se!

Smeh nevtralizira stres, enega od glavnih vzrokov za migrene, in dviguje prag bolečine.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji