background image

Kako hormoni vplivajo na željo po hrani


Lahko za neustavljivo željo po nezdravi hrani in prigrizkih krivite hormone? Seveda! Lahko pa se naučite to željo ustaviti.

Ste opazili, da ob začetku menstruacije jeste več kot običajno? Za to obstaja dober razlog! Sodeč po raziskavi, ki so jo opravili na Baylor College of Medicine, nagonsko pogosteje posegamo po hrani, ko je raven estrogena v našem telesu nizka. In prav to se zgodi ob začetku menstruacije.

Prav zato v času pred začetkom menstruacije številne ženske poročajo o povečani želji po hrani, še posebej po ogljikovih hidratih, sladkorju in soli. Tudi druge študije kažejo na povezavo med nizkimi vrednostmi estrogena in progesterona ter neustavljivo željo po hrani. Vendar pa se količina teh hormonov znižuje tudi z leti, zaradi česar smo v kasnejših letih pogosteje lačne.

Lahko pomaga hrana, ki vsebuje estrogen? Zdravniki odsvetujejo pretirano uživanje, saj se preveč estrogena povezuje s povečanim tveganjem za raka dojk in maternice. Raje izberite bolj zdrave metode, da se v tem času izognete prenajedanju.

Izogibajte se predelani hrani

Piškoti, krekerji, bel kruh in riž ter ostali predelani ogljikovi hidrati so hrana, ki se ji morate izogniti, ko so vaše vrednosti estrogena nizke. Vsa ta živila vam naenkrat dajo veliko energije, a kmalu po zaužitju spet čutite lakoto.

Napravite zalogo sadja, zelenjave in polnozrnatih žit

Če boste v času menstruacije jedli več sadja, zelenjave in polnozrnatih žit kot običajno, ko vas bo popadla lakota, to ne bo vplivalo na vašo postavo. Ko se približuje tisti čas v mesecu, zato poskrbite, da boste imeli doma veliko zalogo teh živil. Tako boste lažje posegli po njih, ko bo čas za to.

Jejte zdrave maščobe

Losos, oreščki, avokado, različna semena in oljčno olje so v bistvu nasprotno od predelanih ogljikovih hidratov, saj boste po njih dalj časa siti. Povečajte vnos zdravih maščob takoj pred menstruacijo ter prvih nekaj dni ciklusa.

Gibajte se vsaj 30 minut dnevno

Vadba je zadnje, na kar pomislite v tistih dneh, a dejansko vam lahko pomaga ukrotiti lakoto, lahko pa pomaga tudi zmanjšati bolečine. Študija iz univerze v Minnesoti je odkrila, da lahko vadba pomaga dvigniti raven estrogena v telesu in zmanjša tveganje za raka dojk. Preverite, katera vadba je v času menstruacije najboljša za vas!

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji