background image

Kaj jedo slavni?


Zvezdniki nas pogosto začarajo tudi z različnimi načini za ohranjanje zdravja in vitke postave. Pa je na teh čudaških prehranskih izbirah kaj resnice?

Čeprav se vsi zavedamo, da naši ljubljenci s TV ekranov niso zdravstveni strokovnjaki, je težko ne pokazati zanimanja, če navdušeno govorijo o naravnem načinu za preprečevanje napihnjenosti ali o nekem novem čudežu za kožo brez gubic.

Številni hollywoodski nasveti so zmotni (na primer pitje kostne juhe za brezmadežno polt), drugi pa so resnično uporabni (uživanje jabolčnega kisa). Preverili smo raziskave (če sploh obstajajo) nekaterih trendov v prehrani, da bi vam pomagali prepoznati razliko med učinkovitimi in celo nevarnimi.

Zlato mleko

Gwyneth Paltrow naj bi bila velika oboževalka zlatega mleka (mlečnega napitka s kurkumo), zvesti pa so mu tudi nekateri vrhunski športniki. Ta napitek se običajno pripravi tako, da se zmeša svežo ali mleto kurkumo s kokosovim oljem, medom, cimetom, kajenskim poprom in svežim naribanim ingverjem v toplem mandljevem ali kokosovem mleku. O tem napitku ni bilo opravljenih veliko raziskav, a študije o delovanju kurkume so navedle, da vsebuje protivnetne učinkovine in da je njena glavna sestavina kurkumin močan antioksidant.

Naš predlog: Popijte na dušek

Najenostavnejši način priprave zlatega mleka je, da pomešate četrtino žlice stopljenega kokosovega olja, četrtino žlice medu, pol žličke mlete kurkume, pol žličke naribanega ingverja, četrtino žličke kajenskega popra v skodelici nesladkanega mandljevega ali kokosovega mleka. Izberete lahko tudi kateri drug tovrstni rastlinski napitek. Vse skupaj dobro premešajte in segrejte, potem pa spijte na dušek. Če vam je ljubši hladen napitek, lahko zlato mleko tudi ohladite, tako da mu dodate ledene kocke. Popijte največ eno skodelico dnevno, saj vsebuje veliko začimb, ki lahko razdražijo želodec. Napitku se izogibajte, če pijete zdravila za razredčevanje krvi.

Izločanje razhudnikov z jedilnika

Osebni kuhar Toma Bradyja in Gisele Bündchen je razkril, da se športni zvezdnik izogiba uživanju te skupine rastlin. Razhudniki spadajo v družino rastlin reda Solanaceae, ki vključuje krompir, paradižnik, jajčevce, feferone in paprike. Razhudniki vsebujejo kemijske spojine, ki jim pravimo alkaloidi, ki naj bi povzročali vnetne procese v telesu. Pretirano uživanje te zelenjave bi lahko pripeljalo do bolečin v sklepih, prebavnih težav in določenih kroničnih bolezni.

Naš predlog: Lahko jih uživate

Ne obstaja dovolj strokovnih raziskav, ki bi potrjevale negativen vpliv te zelenjave na telo, torej na povzročanje vnetnih procesov. Prav tako je količina alkaloidov v užitnem delu večine razhudnikovk zelo majhna, s kuhanjem pa se še vsaj prepolovi. Če ste poškodovani ali v vašem telesu potekajo vnetni procesi (kot je artritis) in želite videti, ali vam bo izločanje te vrste zelenjave pomagalo, vsekakor poskusite to dieto za 30 dni. Če razlike ne opazite, živila vrnite na svoj jedilnik, saj so bogata z vitamini in antioksidanti.

Jabolčni kis

Fergie svetuje: za čim vitkejši pas in ploski trebuh popijte skodelico vode z dodatkom nefiltriranega jabolčnega kisa. Ena od glavnih sestavin vsake shrambe znižuje raven sladkorja v krvi in uravnava težo. Raziskava, objavljena v reviji Diabetes Care, je razkrila, da so bolniki s sladkorno boleznijo tipa 2 znižali raven sladkorja v svoji krvi tako, da so uživali dve žlici jabolčnega kisa ob večerji. V neki drugi raziskavi so mišim, ki so uživale hrano, bogato z maščobami, dodajali ocetno kislino (sestavino jabolčnega kisa). Miši so imele do 10 odstotkov manj maščobnega tkiva od tistih, ki jim ocetne kisline niso dodajali.

Naš predlog: Poskusite, morda vam bo koristilo

A ne pijte čistega oziroma nerazredčenega jabolčnega kisa, saj lahko sčasoma poškoduje zobno sklenino in razdraži požiralnik. Enkrat dnevno zmešajte dve žlički kisa z žličko medu in skodelico tople vode ter mešanico popijte. Kis lahko dodate tudi hladnim zelenjavnim prilogam in seveda solatam. Nikar pa ne pozabite na zdrave prehranske navade, saj vam kis ob prenajedanju s krofi in ostalo nezdravo hrano ne bo prav nič pomagal.

Alkalna prehrana

Slavni, vključno z Victorio Beckham, Elle Macpherson in Kelly Ripa, hvalijo lužnato oziroma alkalno prehrano, pri kateri se hrana, ki se med prebavnim procesom spreminja v kisline (kot je meso, mlečni izdelki in predelana hrana), nadomesti s tisto, ki ustvarja alkalne spojine (sveže sadje, zelenjava, oreščki, semena). V teoriji naj bi takšna prehrana uravnotežila pH v telesu. Ena od raziskav, opravljena na skupini več kot 66.000 žensk, je prišla do rezultatov, da se je pri tistih ženskah, katerih prehrana je vsebovala živila, ki se primarno razgradijo v kisline, tveganje za nastanek sladkorne bolezni tipa 2 povečalo za 56 odstotkov za razliko od žensk, katerih prehrana je vključevala živila, ki ustvarjajo minimalno količino kislinskih spojin med prebavnim procesom. Raziskava revije The American Journal of Clinical Nutrition je pokazala, da prehrana, bogata z živili, ki puščajo alkalne sledi, lahko pomaga starejšim ljudem, da ohranjajo več mišične mase.

Naš predlog: Poskusite, a zaradi pravih razlogov

Žal ni več opravljenih raziskav, a kljub vsemu je odločitev za alkalno prehranjevanje precej priporočljivo, in sicer tako, da zmanjšate vnos belega sladkorja in natrija (soli), predelane hrane in beljakovin živalskega izvora ter povečate uživanje rastlinskih živil.

Kostna juha

Brezčasna lepotica Salma Hayek je kostno juho (bistra juha, ki jo pripravite iz kosti in vezivnega tkiva govedine) izpostavila kot svoj eliksir za ohranjanje mladostne in elastične kože. „Res nima najboljšega okusa,“ je povedala v intervjuju za revijo People in pojasnila, da ji je ta juha pomagala pri tem, da ji ni treba obiskovati lepotnih kirurgov, saj vsebuje kolagen. Salma ni edina, ki poje hvalospeve tej nekoč juhi revnih. Pridružuje se ji tudi NBA zvezdnik Kobe Bryant, ki je juho pil med okrevanjem po poškodbah, v svojo zimsko razstrupljanje pa jo je dodala tudi Gwyneth Paltrow. Znanost omenjenih trditev ni nikoli potrdila.

Naš predlog: Lahko uživate, a ne pričakujte čudežev

Kostna juha je popoln primer priljubljenega prehranskega trenda, ki se na prvi pogled zdi izredno zanimiv. A za zdaj so njegove koristi le teoretične in pogovorne. Ko gre za prehranske vrednosti (juha je bogata z vitamini, minerali in aminokislinami), lahko enake snovi najdemo tudi v ostalih trdnih živilih, kot so stročnice (grah, leča, fižol), jajca in piščančje meso. Uživanje takšne bistre juhe je seveda odličen obrok, a kljub vsemu ne gre za čudežno zdravilo, kot se sliši z ust slavnih.

Goba čaga

Igralka Shailene Woodley naj bi te gobe kuhala v počasnem kuhalniku (slow cooker) in uživala napitek, da bi okrepila svoj imunski sistem. Gre za medicinske gobe, ki rastejo na brezah v hladnih področjih in vsebujejo antioksidante. Čaga naj bi organizmu koristila zaradi protivnetnega delovanja. Opozorilo: ni veliko raziskav, opravljenih na ljudeh. Dokazano pa je bilo, da uživanje čage razgrajuje tumorje in znižuje holesterol v krvi.

Naš predlog: Bodite pazljivi

Čage ne uživajte, če se prej ne posvetujete s svojim zdravnikom. Ta goba namreč lahko spodbudi imunski sistem in tako potencialno poslabša simptome avtoimunskih bolezni, kot sta lupus in multipla skleroza. Čaga prav tako preprečuje strjevanje krvi, zato se ji izogibajte, če imate katero od krvnih bolezni ali pijete zdravila za redčenje krvi.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji