background image

Čudovit nasmeh za vse življenje


Ščetkanje in nitkanje je seveda obvezno, a lahko za zaščito svojih belih zakladov storite še veliko več!

Te spremembe nastanejo sčasoma - opazite jih pravočasno za zdrave zobe vse življenje.

Zobje lahko z leti stojijo bolj skupaj

Zobje se z leti naravno pomikajo proti sredini, zaradi 'gneče' pa se lahko hrana ujame v špranje med zobmi.
Rešitev: Če vam ni všeč, kako so vaši zobje videti ali kako jih občutite, jih lahko zobni aparat pomaga postaviti nazaj na pravo mesto. Najboljši način, da preženete bakterije iz medzobnih prostorov, pa je še vedno zobna nitka.

Vaša usta lahko postanejo suha

To je običajni stranski učinek zdravil na recept. Zaradi pomanjkanja sline obstaja večje tveganje za nastanek kariesa, hkrati pa lahko to vodi do slabega zadaha.
Rešitev: Ščetkajte zobe, jih spirajte z ustno vodico, ki vsebuje fluor, in vprašajte zobozdravnika, ali morda potrebujete pogostejše kontrole.

Vaše dlesni se lahko pričnejo odmikati

Sčasoma se naše dlesni lahko pričnejo odmikati od zob, s čimer izpostavijo njihove vrhove, ki jih sklenina ne pokriva. Zato lahko zobje postanejo bolj občutljivi. To lahko vodi tudi do izgube zob, saj lahko bakterije poškodujejo tkiva in kosti, ki držijo zobe v naših ustih.
Rešitev: Uporabljajte zobno ščetko z mehkimi ščetinami (najbolje električno) ter zobno pasto za občutljive zobe. Če se vaše dlesni hitro odmikajo, obiščite parodontologa, ki bo ocenil stanje in predlagal rešitev.

Postanite izbirčni pri pastah za zobe

Ključne sestavine, na katere morate biti pozorni:
Za boj proti kariesu: Fluor je edina sestavina, odobrena za pomoč pri boju s kariesom. Med sestavinami ga lahko najdete tudi pod imeni fluorid, sodium fluorid, sodium monofluorophosphate ali stannous fluoride. Soda bikarbona prav tako nevtralizira kisline, ki vodijo do nabiranja kariesa.
Za manjšo občutljivost zob: Za občutljive zobe v pasti poiščite sestavino arginine bicarbonate, ki zapolni izpostavljene pore v vaših zobeh. Potassium nitrate in strontium chloride pa pomirita živce v zobeh in s tem preprečita pošiljanje signalov bolečine do možganov.

Hrana za vaše zobe

Nekatera od najbolj zdravih (in slastnih!) živil lahko pomagajo ohraniti tudi zdravje vaših ust.
Zaščitniki sklenine. Sir čedar, mandlji, tofu in jogurt vsebujejo kombinacijo kalcija, fosforja in beljakovine kazein, prav vse pa pomagajo okrepiti sklenino zob in nevtralizirati kislino. Manj kisline v ustih zmanjša tveganje za nastanek gnilobe in erozije sklenine.
Rešitelji dlesni. Vitamin C, ki ga najdemo v rdečih paprikah, brokoliju, kiviju in breskvah, je nujen za nastanek kolagena – beljakovine, ki poskrbi, da se dlesni oblikujejo trdno ob zobeh. Raziskave kažejo, da so nizke vrednosti vitamina C povezane z boleznimi dlesni, te pa so pogost vzrok za slab zadah in odmikanje dlesni.
Borci s kariesom. Zagrizite v zeleno, jabolka, korenje in kumarice, saj njihova vlaknasta, nekoliko groba struktura z zob postrga rumene zobne obloge in delce hrane, ki se ujamejo med zobe. Grizenje prav tako spodbudi nastanek sline, ki je ključna za preprečevanje nastanka lukenj.

Zanimivost

4 - število zobnih ščetk, ki bi jih morali porabiti v enem letu. Po treh mesecih ščetine postanejo preveč obrabljene, da bi lahko učinkovito odstranile obloge z zob. Poleg tega v njih kar mrgoli bakterij. Na ročaj ščetke z alkoholnim flomastrom zapišite rok uporabe, zavrzite pa jo še prej, če zbolite.

Fotografija: Bigstock

Preberite tudi


Komentarji