background image

Bolezni, ki napadajo ženske


Že samo ženski spol lahko pomeni povečano tveganje za nekatere bolezni! Preverili smo, kako te možnosti zmanjšati …

Dejansko obstaja velika razlika med spoloma, ko gre za nekatere bolezni. In tu ne mislimo le tistih zelo očitnih, kot so rak dojk, endometrioza ali sindrom policističnih jajčnikov. V realnosti imamo samo zaradi svojega spola ženske večje tveganje za pojav nekaterih zelo pogostih zdravstvenih težav, kot so depresija, nespečnost in migrene. Ni pravično, a je resnično. Zato smo preverili, zakaj se to dogaja, in kaj lahko storimo, da zaščitimo svoje zdravje!

Nespečnost

Statistika: Študija, ki so jo leta 2015 izvedli v Avstraliji, je pokazala, da je 50 odstotkov več žensk kot moških v obdobju 12 mesecev poročalo o izkušnjah z nespečnostjo. Tudi starejše študije nespečnosti v evropskih državah so pokazale enako.

Zakaj: Pomembno vlogo igrajo hormonske spremembe, še posebej v času okrog menopavze, ki poveča tveganje za nespečnost. A nedavne raziskave kažejo, da ženske pogosteje podedujemo določene gene, ki povečajo možnost pojava težav s spanjem.

Kako se upreti: Vsak dan 20 minut posvetite čuječi meditaciji. Sodeč po neki raziskavi, lahko redna meditacija zelo izboljša kakovost spanca pri osebah, ki trpijo za nespečnostjo.

Alzheimerjeva bolezen

Statistika: Ena od šestih žensk, starejših od 65, bo zbolela za Alzheimerjevo boleznijo, v primerjavi z enim od 11 moških.

Zakaj: Ženski možgani so nagnjeni k večjemu kopičenju amiloida, beljakovine, ki ustvarja plak med celicami, ta pa igra vlogo v razvoju Alzheimerjeve bolezni. Raziskovalci še vedno ne vedo zakaj, ena teorija pa je, da dva kromosoma X povečata možnost za dedovanje gena, ki poveča tveganje.

Kako se upreti: S spremembo življenjskega sloga in posebno dieto, ki lahko zmanjša tveganje do 53 odstotkov, sodeč po študiji iz leta 2015. Tudi zmerno upoštevanje diete lahko do 35 odstotkov zmanjša tveganje. Dieta vključuje:

Prehrana: Vsaj šest porcij zelene listnate zelenjave tedensko, druga zelenjava vsaj enkrat dnevno, pet porcij oreščkov na teden, dve ali več porcij jagodičevja tedensko, vsaj tri porcije stročnic tedensko, tri ali več porcij polnozrnatih žit dnevno, ribe enkrat tedensko in perutnina dvakrat tedensko.

Uporaba: Oljčno olje kot glavno olje za kuhanje.

Pitje: En kozarec vina dnevno.

Izogibanje: Rdečemu mesu, maslu in margarini, sirom, ocvrtim jedem in hitri hrani, pecivu in sladkarijam.

Depresija

Statistika: Ena od petih žensk se bo enkrat v svojem življenju spopadla z depresijo, v primerjavi z enim od osmih moških.

Zakaj: Nekateri življenjski dogodki povečajo tveganje za depresijo, na primer rojstvo otroka ali zgodnja menopavza. Menopavza je lahko dejavnik tveganja, tudi če ste že trpeli za depresijo. Poleg tega so ženske običajno glavni skrbniki drugih članov družine, kar lahko poveča tveganje za depresijo.

Kako se upreti: Vsaj pol ure tedensko preživite v naravi. Sprehodite se po travi ali med drevesi in manj možnosti boste imeli za pojav depresije, so ugotovili v študiji iz leta 2016. Čas, ki ga preživimo v naravi, vodi do zmanjšane aktivnosti dela možganov, povezanega z razglabljanjem in ponavljajočimi se negativnimi mislimi. To pa je pomemben dejavnik pri razvoju depresije.

Revmatoidni artritis

Statistika: Pojavlja se pri trikrat več ženskah kot moških.

Zakaj: Revmatoidni artritis (RA) je tip avtoimune bolezni, skupine bolezni, ki prevladujejo pri ženskah. Točni razlogi za zdaj niso znani, a se sklepa, da kromosom X in z odpornostjo povezani geni pri tem igrajo vlogo.

Kako se upreti: Vsaj enkrat tedensko jejte mastne ribe (losos in tuna), ki vsebujejo veliko maščobnih kislin omega 3. Če rib ne jeste, zagotovite drug vir teh maščob, saj ovirajo vnetne substance in pomagajo zmanjšati tveganje za nastanek RA tudi do 52 odstotkov. Ribje olje pa se je izkazalo kot učinkovito tudi pri zmanjšanju občutljivosti in togosti sklepov pri obolelih za RA.

Kap

Statistika: Ena od petih žensk bo v svojem življenju doživela kap, v primerjavi z enim od šestih moških. Velik del tistih, ki zaradi kapi umrejo, pa so ženske.

Zakaj: Ženske imamo nekatere edinstvene dejavnike tveganja za pojav kapi, vključno z uporabo nadomestne hormonske terapije in kontracepcijskih tablet, ki lahko povečajo možnost nastanka krvnih strdkov, kar vodi do ishemične kapi. Ženske imamo tudi več možnosti za pokanje krvnih žil v možganih, kar povzroči hemoragično možgansko kap.

Kako se upreti: Več se gibajte. Vaše tveganje za pojav kapi pade za več kot tretjino, bolj kot ste aktivni po 45. letu. Več kot 4 ure vadbe tedensko pomeni za 20 odstotkov manj možnosti za povišan krvni tlak, kar je znan dejavnik tveganja za kap.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji