background image

Ali hormoni spreminjajo vašo postavo?


Možno je, da so za obseg določenega dela telesa krivi hormoni. Preverite, kako jih lahko uravnovesite in oblikovanje telesa ponovno vzamete v svoje roke.

Hormoni so kemični prenašalci, ki potujejo skozi vaše telo in uspešno usklajujejo zapletene procese, kot so rast, metabolizem in plodnost. Nastajajo v endokrinih žlezah – ščitnici, hipofizi, nadledvični žlezi, Langerhansovih otočkih trebušne slinavke in jajčnikih – ter lahko vplivajo na imunski sistem, rast, metabolizem in vedenje. Raziskave so pokazale povezavo med temi hormoni in maščobnimi zalogami v različnih delih telesa. Prevelike vrednosti enega hormona lahko torej povzročijo nagnjenje k skladiščenju maščob na primer na trebuhu, zgornjem delu rok ali na stegnih.

Otroci, dečki in deklice, imajo popolnoma ravna telesa, v puberteti pa se raven moški in ženskih hormonov zviša in vpliva na obliko telesa. Nekateri strokovnjaki verjamejo, da lahko tudi vrsta drugih hormonov, če so njihove ravni neuravnovešene, vpliva na mesto, kjer bo vaše telo kopičilo maščobe. Na srečo obstajajo koraki, s katerimi vplivate na svojo postavo. Uspešni ste lahko že z uravnavanjem prehrane in spremembo življenjskega sloga.

Težava: Ohlapne nadlahti

Hormon: Testosteron

Testosteron ni hormon, ki ga proizvajajo izključno moški. Pri ženskah ta moški hormon v majhnih količinah nastaja v nadledvičnih žlezah in jajčnikih ter naj bi pripomogel k moči mišic in kosti, delovanju možganov in libidu. Če ga v vašem telesu primanjkuje, se to lahko kaže v kopičenju maščob na zadnji strani zgornjega dela rok. Moški z ohlapnimi nadlahtmi nimajo težav, saj jim višje ravni testosterona pomagajo pri oblikovanju rok. Ženska v 40. letih ima običajno le polovico testosterona, ki ga je imela pri 20., po menopavzi pa se lahko raven testosterona dramatično zmanjša. Opazite lahko večjo utrujenost in nizek libido.

Rešitev

Visok krvni sladkor zmanjša proizvajanje testosterona, zato pazite na njegovo raven z zmanjšanjem uživanja sladkorja in rafiniranih ogljikovih hidratov. Omejite uživanje kruha in testenin, ko jih položite na krožnik, pa naj bodo polnozrnate, in se izogibajte sladki hrani.

Povečajte vnos omega 3. Te zdrave maščobe so potrebne za nastanek testosterona. Na jedilniku imejte vsaj enkrat tedensko manjše, z maščobami bogate ribe, kot so losos, skuša in sardine, dvakrat tedensko pa uživajte bele ribe. Tudi te vsebujejo omega 3, a v manjših količinah. Svoji prehrani dodajte še lanena semena. Žličko enostavno dodajte jutranjim kosmičem ali v jogurt.

Dvigujte uteži. Pri vajah z utežmi uporabljate lastno telesno težo in izvajate pritisk na kosti in mišice, zato mišice celicam pošljejo signal za več energije, to pa povzroči nastajanje testosterona. Dvigujte uteži vsaj trikrat tedensko.

Več težav na katere vplivajo hormoni:
Velika zadnjica | Napihnjen trebuh, maščoba okrog trebuha

Fotografija:

Komentarji