background image

8 top nasvetov za učinkovito vadbo


Ustvarite pogoje za uspešno telesno aktivnost brez plačila drage članarine v fitnesu. S temi nasveti bo vadba doma zanimiva in tudi veliko bolj učinkovita.

Organizem bo zdrav le, če bomo imeli zdrav življenjski slog, ki zajema tudi določeno telesno aktivnost. S športom topimo odvečne zaloge maščobe v telesu, kurimo kalorije, z rednim in premišljenim treningom pa telo postane lepše oblikovano, močnejše in bolj zdravo. Šport sprošča, dviguje raven serotonina, hormona sreče, po aktivnosti pa se počutimo bolje in bolj zadovoljne. Pogosto pa prihaja do vprašanj in dvomov, kako in koliko trenirati, katero aktivnost izbrati. Vse to je odvisno od želja in konstitucije posameznika ter od telesne, zdravstvene in psihične kondicije. Nekomu bolj odgovarjajo aerobni, drugemu anearobni treningu, strokovnjaki pa se strinjajo, da je treba obe vrsti med seboj kombinirati, saj le tako telesu damo vse, kar potrebuje.

Pogoje dobrega in uspešnega treninga se določi že pred odhodom na športno aktivnost. To zajema pripravo primerne obleke in obutve, nujna je plastenka z vodo, saj med vadbo postanemo žejni, priporočljivi pa so tudi trakovi, ki vpijajo znoj in jih ovijemo okoli zapestij in morda tudi čela. Pred vsakim treningom pa je nujno raztezanje, kar rekreativni športniki pogosto pozabljajo.

1. Naj bo udobno

Pomembno je, da so športna oblačila zračna in da dihajo. Nekdo je ljubitelj bombažnih majic, pajkic ali spodnjih delov trenirk, medtem ko se drugi bolje počutijo v sodobnih, danes lahko dostopnih oblačilih iz dry fit materialov. Izbira je na strani posameznika. Tako prvi kot drugi materiali imajo svoje prednosti, prvo pravilo pa naj bo udobje.

2. Dobri športni copati so zelo pomembni

Obutev za trening mora biti prilagojena športu, ki ga trenirate. Današnja tehnologija izdelovanja športnih copat je tako napredovala, da zagotovo za prav vsak šport obstajajo primerne copate. Prilagojene so glede na posebne gibe vsakega športa in tako preprečujejo morebitne poškodbe in zagotavljajo udobje med vadbo. Tako so za tek primerne copate z zračnimi blazinicami, ki omilijo pritisk na gležnje in kosti v stopalih. Copate za dvoranske športe imajo poseben podplat iz gume, ki preprečuje drsenje.

3. Uporabnost trakov za potenje

Če se močno potite, kar je odvisno od osebe do osebe, si lahko pomagate s posebnimi trakovi, ki vpijajo znoj. Če se veliko znojite v glavo, bo trak za glavo izjemno priročen, saj bo vpil znoj, obenem pa preprečil, da bi stekel po obrazu. Kakovostna zamenjava za trakove okoli glave so zapestni trakovi. Najbolje je, da jih nosite na obeh rokah, da jih boste lahko uporabili po potrebi.

4. Na trening brez ličil

Ženske želijo biti urejene vedno in povsod, a ličila niso primerna za vadbene prostore. Nenapisano pravilo pravi, da je treba obraz očistiti pred vsakim treningom, saj puder zapira pore na obrazu in tako preprečuje običajno potenje, senčila za veke in maskare pa lahko izzovejo draženje oči med znojenjem.

5. Nujen je dober nedrček

Za ženske, ki so telesno aktivne, je zelo pomembna izbira primernega športnega nedrčka. Nikoli ne vadite v običajnem, vsakdanjem nedrčku, niti push-up niso primerni, čeprav se vam zdi, da vaše prsi držijo trdno na mestu. Če imate manjše prsi, je primerna izbira običajen in preprost športni top, medtem ko naj ženske z večjimi prsmi obvezno nosijo dobro podprt in močan modrček s širokimi naramnicami. Izdelan je lahko iz bombaža ali sodobnih materialov, ki odvajajo znoj na zunanjo stran oblačil.

6. Pravilna vadba je bistvenega pomena

Po kakovostni logistični pripravi se lahko lotite vadbe. Pri tem je zelo pomembno, da se seznanite vsaj z osnovami izbranega športa, še bolj pomembno pa se je naučiti pravilnega izvajanja vaj. Pri tem vam bodo najbolje svetovali strokovnjaki (osebni trenerji). Le-ti posameznika usmerijo in seznanijo z osnovami in pokažejo pravilno izvedbo. Prav tako podučijo o tem, koliko vadbe je primerne in kdaj je najbolje vaditi. Vse to je namreč odvisno od posameznika in njegove kondicije ter izkušenj. Obstajata dva razloga, zakaj se vaje morajo izvajati pravilno. Prvi in najbolj pomemben je ta, da se s pravilnim izvajanjem izognemo poškodbam. Ne vadite na svojo roko, saj se lahko tudi poškodujete – to predvsem velja za vadbo v fitnesu in navdušene tekače, ki se prej nikoli niso resneje ukvarjali s tem športom. Drugi razlog je ta, da le s pravilno vadbo iz svojega telesa izvlečemo največ ter porabimo maksimalno število kalorij. Trener vas bo tudi znal usmeriti, ko bo čas za spremembo vaj, število serij in trajanje pavze med njimi, tempo izvajanja, število ponavljanj itd.

7. Vedno s plastenko vode

Za dobre rezultate je pomembno, da pazite na primeren vnos vode v organizem. Če tega ne počnete, bo telo zaradi posledic neprimernega uživanja tekočine in zaradi povečanega izločanja zaradi znojenja postalo utrujeno in ne bo moglo iz vadbe iztisniti največ. Trditev, da ko začutimo žejo, je telo že dehidrirano, resnično velja. Vodo pijte pred in po vadbi, med aktivnostjo pa vsakih petnajst minut popijte deciliter do dva, odvisno od intenzivnosti vadbe in vaše telesne teže.

8. Usvojite vaje ogrevanja in raztezanja

Pred vadbo je pomembno ogrevanje telesa, mišic in sklepov, po vadbi pa nikoli ne pozabite mišic raztegniti z vajami raztezanja. Cilj teh vaj je sproščanje mišic, povečanje fleksibilnosti določenih sklepov, zmanjšanje možnosti poškodb in konec koncev hitrejše okrevanje. Vsako vajo raztezanja je treba izvajati deset sekund in jo ponoviti dva- do trikrat. To so vaje, ki se jih izvaja počasi in pri katerih je treba dihati mirno in ritmično. Te vaje služijo tudi temu, da telo umirijo in srčni utrip povrnejo na običajno raven. Vaje raztezanja vam bo prav tako najbolje predstavil osebni trener.

Fotografija: Profimedia

Preberite tudi


Komentarji