background image

5 trikov za izločanje sladkorja iz prehrane


Se želite odpovedati sladkorju, pa je to veliko lažje reči, kot storiti? Z našimi nasveti vam bo uspelo!

Dandanes je dejstvo, da je sladkor odgovoren za vrsto težav v organizmu (diabetes, debelost, srčno-žilne bolezni in ne nazadnje rak), že vsem dobro znano. To pomeni, da moramo bolj skrbno izbirati svojo hrano, predvsem pa skrbnost uvesti pri branju deklaracij, ko kupujemo živila. Vrsta slednjih namreč vsebuje ogromne količine sladkorja, ki pa ob rednem uživanju povzroči odvisnost – prav takšno kot opiati. Velikokrat močna volja ni dovolj, da se odrečemo sladkorju, saj je telo že odvisno.

Naj vam pri uvajanju novega življenjskega sloga na pomoč priskočijo naši nasveti ...

Zajtrk naj bo bogat z beljakovinami

Če svoj dan začnete z večjo količino beljakovin (15–20 g), vam le-te pomagajo ohranjati stabilno raven krvnega sladkorja skozi ves dan. Napadom sladkorja se veliko lažje uprete, če imate stabilno raven sladkorja v krvi in ta ne skače iz ene skrajnosti v drugo. Za zajtrk lahko pojeste jajca ali pa v svoj jutranji smuti dodate beljakovine v prahu.

Prigrizki zdravih maščob

Maščobe pomagajo vzdrževati občutek sitosti in s tem zmanjšujejo možnost, da bi segli po sladkarijah. Seveda niso vse maščobe dobre maščobe. Dober vir maščobe je kokosovo olje, saj ga telo ne shranjuje v obliki maščobe, ampak ga uporabi za energijo. Čajna žlička kakovostnega kokosovega olja vas bo nasitila. Za malico si lahko privoščite tudi avokado, ki bo potešil lakoto, obenem pa telesu priskrbel neprecenljiv vir dobrih maščob.

Izločite umetna sladila

Kljub temu da so umetna sladila brez kalorij, lahko dvignejo raven sladkorja v krvi. Uživanje brezkaloričnih umetnih sladil zmanjša raven dopamina v možganih, kar v telesu povzroči veliko željo po sladkorju. Izognite se temu začaranemu krogu in ne uporabljajte umetnih sladil. Namesto tega lahko uporabite naravna sladila, na primer mesquite, yacon, lucuma, kokosov sladkor in podobno. Ta imajo tako nizek glikemični indeks, da inzulina ne bodo vznemirila.

Zagotovite telesu najmanj 8 ur spanja na noč

Hormona, ki sta tesno povezana z občutkom lakote, sta leptin in grelin. Grelin spodbudi občutek lakote, medtem ko je leptin odgovoren za občutek sitosti. S pomanjkanjem spanja se zmanjša proizvodnja leptina in zviša proizvodnja grelina, kar povzroči povečano lakoto in s tem večjo možnost, da boste segli po sladkorju.

Jedi osladite s cimetom

Naš okus je naravno nagnjen k sladkim jedem, vendar obstajajo naravne sestavine, ki bodo zagotovile sladkost, ne da bi jedem dejansko dodajali sladkor. Odličen za kavo, pecivo ali kot dodatek smutijem je cimet. Ne samo da jedem pričara odličen in sladek okus, samo pol žličke cimeta na dan celo znižuje sladkor, trigliceride in holesterol LDL v krvi.

Vsekakor se vam ni treba popolnoma odreči sladkarijam, le čokolado iz trgovine zamenjajte s kakšno od presnih sladic, ki jih pripravite sami – na primer s presnim lešnikovim namazom.

Besedilo: Renata Novak, www.spremeni.se
Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji