background image

5 dobrih razlogov za uživanje grškega jogurta


Ta mlečni izdelek lahko čudežno vpliva na vašo prebavo, s tem pa tudi pomaga pri hujšanju. Zaradi odličnih sestavin znižuje krvni tlak, uživajo pa ga lahko tudi osebe z intoleranco na laktozo.

Ali veste, zakaj je prodaja grškega tipa jogurta narasla za kar 50 odstotkov in še vedno raste? Zaradi kremaste, goste teksture in bogatega okusa, povrh vsega pa se ponaša še z odličnimi hranljivimi vrednostmi in dobrodejnim učinkom na zdravje.

Grški tip jogurta vsebuje 40 odstotkov manj sladkorja, 38 odstotkov manj natrija in kar dvakrat več hranljivih beljakovin kot običajen jogurt. Vsaka žlica tega okusnega živila vam bo zagotovila odmerek energije in zdravja na več ravneh.

Spodbuja prebavo

Eden najbolj skritih pozitivnih učinkov grškega tipa jogurtov so probiotiki, ki jih vsebuje, saj zdrave bakterije pomagajo črevesju pri opravljanju njegove funkcije. V prebavnem sistemu se naravno nahajajo različne vrste bakterij – nekatere dobre, ki pomagajo pri prebavi hrane, druge pa potencialno škodljive. Uživanje grškega tipa jogurta pomaga pri povečanju količine dobrih bakterij v metabolizmu, kar je izredno pozitivno – več kot jih vnesete, manj prostora ostane za razmnoževanje škodljivih bakterij.

Vse to pomaga pri preprečevanju in izboljšanju različnih zdravstvenih tegob, na primer diareje, sindroma razdražljivega črevesa in pri blaženju Chronove bolezni ter ulceroznega kolitisa.

Krvni tlak

Uživanje grškega jogurta je eden najboljših načinov, da znižate krvni tlak s pomočjo prehrane. Večina ljudi (skoraj 70 odstotkov) vsakodnevno zaužije dvakrat več od priporočenega odmerka soli. Sčasoma to vodi do visokega krvnega tlaka, bolezni ledvic in srca. Kalij iz jogurta (600 mg kalija na 220 g jogurta) pomaga pri izločanju odvečne soli iz telesa. Raziskava, objavljena v American Journal of Clinical Nutrition, je pokazala, da so osebe, ki so dnevno zaužile dve ali več porcij grškega tipa jogurta, za 54 odstotkov znižale tveganje za nastanek visokega krvnega tlaka za razliko od oseb, ki so uživale manjše porcije.

Telesna teža

Več raziskav je potrdilo povezavo med uživanjem mlečnih izdelkov in izgubo kilogramov. Grški tip jogurta izstopa med naborom mlečnih izdelkov po količini beljakovin, ki jih vsebuje. Glede na to, da organizem beljakovine prebavlja veliko dlje, boste tudi siti dlje kot običajno, kar bo znatno zmanjšalo napade lakote med obroki. Tudi če se lakota pojavi predčasno, lahko z malo grškega tipa jogurta na zdrav način zadovoljite željo po hrani.

Zdravje kosti

Grški tip jogurta telesu zagotovi pomembne snovi, kot so kalcij, magnezij, fosfor, kalij in beljakovine, ki skupaj pomagajo ohranjati zdrave in močne kosti. Žal se večina ljudi, ko gre za zdravje okostja, osredotoča le na kalcij in mislijo, da so prehranska dopolnila edino, kar potrebujejo. Grški tip jogurta vam zagotovi tisto, česar ni v dopolnilih, raziskave pa so potrdile, da so ženske, ki so uživale kalcij z mlečnimi izdelki, imele boljše rezultate pri preiskavah kostne gostote.

Intoleranca na laktozo

To je bolezen, pri kateri gre za pomanjkanje encima laktaza (encim, ki razgrajuje mlečni sladkor), ki se nahaja v enterocitih tankega črevesa (enterociti so celice, ki tvorijo površino črevesnih resic). Manko povzroči nepopolno prebavo mlečnega sladkorja – laktoze. Intoleranca sama po sebi ni nevarna, ima pa kopico zoprnih simptomov, ki prinašajo predvsem omejitve pri izbiri hrane. Laktozno intoleranco imajo samo ljudje, ki imajo okvarjen metabolizem laktoze in simptome. Slednji se običajno pojavijo do dve uri po obroku, ki je vseboval laktozo. Le v redkih primerih so zelo hudi ali celo ogrožajo zdravje. Zaradi vsesplošnih simptomov prebavnih težav in trebušnih bolezni je laktozno intoleranco zelo težko diagnosticirati. Grški tip jogurta vsebuje izredno malo laktoze (180 ml jogurta le 4 g laktoze), zato ljudem z intoleranco običajno ne predstavlja težav.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji