background image

30-sekundni zdravstveni pregledi, 1. del


Ti enostavni samopregledi vam lahko pomagajo prepoznati težave z zdravjem dovolj hitro, da jih lahko odpravite.

Zložite vzglavnik: da preverite, ali vas dovolj podpira

Obrabljene blazine lahko poslabšajo bolečine v vratu in hrbtenici.

Testirajte Če imate vzglavnik, polnjen s puhom ali perjem, ga zrahljajte in položite na ravno površino. Zložite ga na pol, nato pa spustite. Če se razgrne in vrne v prvoten položaj, vam nudi dovolj opore; poškodovan vzglavnik bo ostal zložen. Da bi preverili vzglavnik, polnjen s poliestrom, upoštevajte navodila zgoraj, ko ga prepognete, pa nanj položite težo približno 300 g (na primer športni copat). Vzglavnik z zadostno podporo se bo razgrnil, športni copat pa bo padel z njega, vzglavnik, ki ne podpira dovolj, bo ostal zložen.

Rezultat testa V povprečju je vzglavnik s poliestrskim polnilom treba zamenjati vsakih 6 mesecev do 2 leti, vzglavnik s puhom vsakih 5 let, vzglavnik s perjem pa na 8 let. Če opazite znake dotrajanosti (ploskost ali izguba oblike), kupite novega.

Dvakrat zapojte Vse najboljše: da preverite higieno rok

Naše roke lahko prenašajo vse vrste bakterij – od virusov prehlada in gripe do E. Coli in salmonele. Večina med nami si rok ne umiva pravilno ali dovolj dolgo, zato tvegamo okužbe.

Testirajte Medtem ko si umivate roke, dvakrat zapojte pesem Vse najboljše.

Rezultat testa Če se vam zdi, da si roke umivate veliko dlje kot običajno, si jih do zdaj verjetno niste umivali dovolj natančno. Pomembno je, da ne izpustite prav nobenega predela – osredotočite se na sredino dlani, prostor med prsti, konice prstov in predvsem palec. Palec je pri osebni higieni najbolj pogosto zgrešen del roke, a skoraj vsako dejanje, ki vključuje delo rok, vključuje tudi palec, zato je to kritično območje, pri katerem morate zagotoviti popolno higieno.

Jejte sladko koruzo: da preverite zdravje črevesja

Zastoj v tranzitnem času v črevesju (kako dolgo rabi hrana, da jo prebavimo in izločimo) je lahko znak, kako dobro delujejo trije deli črevesja – želodec, tanko črevo in debelo črevo.

Testirajte Jejte sladko koruzo! Zunanji ovoj koruznega zrna ni prebavljiv, zato boste vedeli, ko ga boste izločili.

Rezultat testa Normalen tranzitni čas črevesja je med 24 in 48 ur, tudi do 60 ur. Če traja dlje, se smatra za počasno prebavo. Povečajte vnos vlaknin v svoji prehrani, pijte zadostne količine vode in zamenjajte mleko. Raziskave so pokazale, da lahko uživanje običajnega kravjega mleka, ki vsebuje beljakovino A1, pri zdravih posameznikih z občutljivostjo na mleko upočasni tranzitni čas za šest ur. Možna rešitev je pitje mleka, ki vsebuje le beljakovino A2. Če to ne pomaga ali imate druge simptome, obiščite zdravnika.

Glejte proti okviru vrat: da preverite svoj vid

Starostna degeneracija rumene pege lahko povzroči izgubo centralnega vida: ravne črte pričnejo postajati majave ali pa vam v vidnem polju delčki slike manjkajo.

Testirajte Najprej pokrijte eno oko in glejte v dolge, navpične linije, kot je okvir vrat. Nato prekrijte še drugo oko in ponovite.

Rezultat testa Če opazite praznine ali neravno črto, obiščite okulista.

Udarjajte z nogo: da preverite svoj srčni utrip

Normalno srce bije v rednih intervalih. Atrijska fibrilacija (AF), ko srce bije neenakomerno, poveča tveganje za nastanek kapi in odpoved srca.

Testirajte Sedite in pet minut počivajte, nato pa si na zapestju ali vratu z nežnim pritiskom zatipajte srčni utrip. Z nogo udarjajte po ritmu bitja vašega srca.

Rezultat testa Če vaša noga udarja v rednih intervalih, kot premikanje sekundnega kazalca na uri, je to normalno. Če se zdi ritem neenakomeren, obiščite zdravnika.

Sedite in vstanite: da preverite, kako dolgo boste živeli

S tem fitnes testom mišic in skeleta lahko ugotovite, kako dolgo boste živeli!

Testirajte Poskusite, kako uspešno lahko iz stoječega položaja s prekrižanimi nogami sedete na tla, brez da bi si pri tem pomagali z rokami ali koleni. Nato poskusite vstati (ponovno brez pomoči). Vaje ne izvajajte, če imate artritis ali težave s koleni ali kolki.

Rezultat testa Raziskovalci so ugotovili, da imajo osebe, ki pri testu ne potrebujejo opore, veliko večje možnosti, da bodo živele dlje od tistih, ki so imeli težave. Da bi izboljšali svojo fleksibilnost, ravnotežje in moč mišic, izvajajte počepe, jogo ali pilates.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji