background image

15 trikov proti napihnjenosti


Imate občutek, kot da ste noseči, čeprav to zagotovo ni res, le vaš trebuh je trd in napihnjen? Imamo nekaj res preprostih nasvetov …

1. Odvrzite žvečilne gumije

Ko žvečite, požirate zrak, kar pa je eden glavnih vzrokov za napihnjenost. Če žvečilke zamenjate za osvežilne bombončke, bo vaš zadah po jedi prav tako svež in prijeten.

2. Sedite pokonci

Sključenost za jedilno mizo med obrokom naredi pritisk na trebuh, kar povzroči pekočo zgago in vetrove.

3. Začinite življenje

Kurkumin, aktivna sestavina v kurkumi, naj bi pomagal proti simptomom sindroma razdraženega črevesja, sprostil napihnjenost, želodčne krče in trebušne vetrove. S kurkumo začinite vsakdanje jedi ali pa jemljite nadomestke kurkumina v obliki kapsul. 

4. Otresite se soli

Sol povzroči, da telo zadržuje vodo. Če zmanjšate količino soli, s katero kuhate, na minimum, ne bo dovolj – največja težava je namreč gostilniška hrana, hitra prehrana in predpripravljene zamrznjene ali konzervirane jedi, ki lahko vsebujejo ogromne količine soli (na deklaraciji označena kot natrijev klorid). Med kuhanjem doma sol zamenjajte z večjo količino ostalih začimb, na primer svežega rožmarina, bazilike in peteršilja. Slednji je dobra izbira tudi zato, ker pomaga odstraniti odvečno tekočino iz telesa.

5. Privoščite si odmor

Prenajedanje je očiten vzrok za napihnjen trebuh. Možgani namreč potrebujejo približno dvajset minut, da sporočijo, da smo siti. Tako še preden se odločite za repete, malo počakajte – in na sploh raje jejte počasi.

6. Preverite svoj način prehranjevanja

Če pogosto jeste stoje ali celo med hojo, hrano hitro požirate ter slabo prežvečite. Zato se tudi pojavi napihnjenost. Jemljite manjše grižljaje in vsakega dobro prežvečite, da bi se izognili požiranju zraka.

7. Izogibajte se umetnim sladilom

Sukralozo in aspartam pogosto najdemo v gaziranih napitkih in hrani, ki je označena kot 'lahka', telo ju ne more dobro prebaviti, zato pride do napihnjenosti. Skupaj z dodatnim ogljikovim dioksidom so takšne pijače pravi strup za prebavni sistem.

8. Uživajte probiotike

Raziskava, objavljena v reviji Clinical Journal of Gastroenterology, je dokazala, da dva določena probiotika – Lactobacillus acidophilus NCFM in Bifidobacterium lactis Bi-07 – zmanjšujeta napihnjenost. Ne vsebujejo jih vsi probiotiki v kapsulah, zato pazite, katere kupite.

9. Kuhajte!

Uživajte manj surove hrane. S kuhanjem se hrana zmehča in rahlo obdela, da je lažja za prebavljanje.

10. Privoščite si kopel

Če boste v kad dodali morsko sol, boste pripomogli k odvajanju vode iz telesa. Priporočamo uporabo Soli za kopel z eteričnim oljem rožmarina iz Piranskih solin.

11. Vam škodijo mlečni izdelki?

Veliko ljudi ima težave s prebavljanjem laktoze, mlečnega sladkorja, bolezni pa pravimo laktozna intoleranca. Poskusite za teden dni iz prehrane izločiti vse mlečne izdelke (mleko, jogurte, sire) in jih nadomestite z rastlinskimi različicami (sojino, riževo, mandljevo mleko in jogurti, tofu).

12. Dovolj pijte

Pitje vode ne povzroči odvečne tekočine, ki se zadržuje v telesu. V bistvu boste s pitjem večje količine vode povzročili, da je boste več odvedli iz telesa. Če pa telo ne dobi dovolj vode, se bo 'vključilo' v stanje lakote in bo hotelo na vsak način telesno tekočino zadržati, kar pa povzroči napihnjenost.

13. Prepoznajte svoje 'sprožilce'

Med hrano, ki povzroča vetrove, štejemo stročnice (čičerka, leča, fižol, grah), brokoli, brstični ohrovt in cvetačo. Prav tako lahko napihnjenost in vetrove povzroči velika količina sadja, ki v telesu fermentira, med tem postopkom pa nastanejo plini. Omejite se na tri porcije sadja na dan.

14. Podajte se na sprehod

Lahkotno gibanje bo pomagalo, da se bodo plini premaknili po prebavnem traktu. Tako je dobra zamisel, da se po obroku podate na krajši, 15-minutni sprehod.

15. Izločite belo moko

Prehrana, ki vsebuje veliko pšenične moke, je eden izmed najbolj pogostih krivcev za napihnjenost. Za en teden jo izločite iz vsakdanjih obrokov in ugotovili boste, ali jo lahko krivite za svoje težave.

Fotografije: Profimedia

Preberite tudi


Komentarji