background image

10 taktik, da ostanete motivirani za vadbo


Ko gre za telesne aktivnosti, vsi tu in tam potrebujemo dodatno spodbudo, da nadaljujemo po začrtani poti in vadba redno ostane na našem urniku.

#1 Načrtujte tedenske aktivnosti

Naj reden trening postane ena od vaših prioritet. Da to zares dosežete in vam vadba preide v kri, jo načrtujte v svojem koledarju. Prav vsak trening vpišite v rokovnik, določite uro in se je držite. Najbolje je vaditi zjutraj, saj čez dan raven motivacije upada, zato tako pogosto odpoveste večerni trening – preprosto nimate več energije. Če je vaš teden napolnjen do zadnje minute, si načrtujte kratke, 15- do 30-minutne treninge, ki se jih boste laže držali kot pa 60-minutnih ali še daljših. Bolj verjetno je, da se boste pojavili v fitnesu za kratek trening, medtem ko se vam bo daljši zdel preveč naporen.

#2 Pogovorite se s seboj

Ko ste fizično in psihično utrujeni, je čas za pogovor – s samim seboj. Prigovarjajte si o pozitivnih učinkih vadbe, si v spomin prikličite svoj cilj, se spodbujajte in bodite svoj največji navijač. S takšno 'meditacijo' lahko premagate utrujenost in se lotite vadbe, saj vas bo navdala z energijo in pozitivnim duhom ter pregnala negativna čustva, ki so vas prej prevela. Če ste sami, ne bo nič narobe, če motivacijske besede izgovorite tudi na glas, v množici na fitnesu pa bi morda pritegnili začudene poglede.

#3 Dosezite nov cilj

Duševna spodbuda in občutek izpolnjenosti, ko nekaj dosežemo, sta izrednega pomena. Ko ste preobremenjeni zaradi vsakodnevnih skrbi in vam začne upadati tudi motivacija za vadbo, se treninga lotite na nov način. Uporabite druge naprave kot običajno, prijavite se na bootcamp ali kakšno njegovo različico, tecite po drugi trasi ... Ko se boste osredotočili na nov izziv, boste tok misli preusmerili, na koncu pa boste veseli novega dosežka – kar vas bo motiviralo za naprej.

#4 Ljubite, kar počnete

Ko vam je vse, česar se lotite, pri srcu, ne boste imeli težav z motivacijo. Če se strast izgubi, je čas za spremembo. Zamenjajte šport – namesto na badminton se odpravite na odbojko, namesto aerobike izberite plavanje. Športov in različnih aktivnosti je nešteto, zagotovo boste našli nekaj, kar bo v vas prižgalo iskrico in boste treninge komaj čakali.

#5 Poiščite trenerja, ki vas bo podpiral

Če vadite z osebnim trenerjem, se odločite za sodelovanje s tistim, ki mu lahko zaupate in ki bo mislil namesto vas o treningih in vajah. Vi se boste le pojavili ob pravi uri na pravem kraju, on pa bo poskrbel za količino vaj, strategijo in vas motiviral. Ko trenerju zaupate, je več možnosti, da boste njegove naloge izpolnjevali natančno, vestno in po svojih najboljših močeh. O trenerjih se pozanimajte na spletnih forumih, povprašajte prijatelje in znance ali vadeče v fitnesu.

#6 Najdite svoj 'zakaj'

Bolj kot ste čustveno vpleteni v svoje cilje, več možnosti je, da jih boste dosegli. Svoje cilje zapišite na list papirja in se potem vprašajte, zakaj so vam pomembni in kako bi se počutili, če jih ne bi dosegli. Obe vprašanji vam bosta pomagali najti vašo motivacijo za vadbo. Na primer, vadite zato, da boste v prihodnosti imeli veliko energije za igro s svojimi vnkuki.

#7 Prepoznajte svoj napredek

Redne povratne informacije (feedback), ki jih prejmete od svojega telesa, so močan motivator, zato naj bo vaša vadba na nek način merljiva. Ko veste, kaj deluje in kaj ne, vam to pomaga prepoznati, kaj lahko izboljšate v prihodnje. Naj vam motivacija ne bodo le številke na tehtnici, temveč tudi obsegi različnih delov telesa – če je vaš cilj shujšati. Če vadite, da ostanete v formi in zdravi, pa si za cilj zadajte na primer lepše izoblikovane mišice, boljšo držo, daljši predklon, elastičnost telesa, ravnotežje in moč. Prav tako se občasno vprašajte, kako se počutite in če vadba dela v vašo korist. Prav tako redno obiskujte zdravnika, ki naj preverja stanje holesterola in sladkorja v vaši krvi. Tudi ostali parametri krvne slike so pomembni.

#8 Pregriznite mejo

Ko nimate volje za vadbo ali se slabo počutite, se vprašajte: Sem se pripravljena žrtvovati za nekaj, kar mi veliko pomeni? Motivacija prihaja od znotraj, zato se v trenutkih, ko se borite sami s seboj in ne želite na fitnes, spomnite, da ste vi edina oseba, ki ima pod nadzorom vaše odločitve. Vadba ni vedno udobna in razveseljujoča, ampak je pomembno, da se natančno držite urnika.

#9 Nagradite se

Svoje cilje razdelite na več manjših in se vsakič, ko katerega od njih dosežete, nagradite. Če, na primer, trenirate za polmaraton (mimogrede, kapo dol!), si naredite natančen načrt vadbe skozi delovni teden. Ko pride vikend, pa si dovolite malo daljši spanec in poležavanje v postelji, tudi palačinke za zajtrk so dovoljene. Tako boste ohranjali visoko raven motivacije in učinkovito napredovali. Motivacije pride in gre, zato ne bodite panični, ko za nekaj časa izgine – določite si nagrado (novo modno trenirko, copate, izlet ali razkošno kremo za obraz) in se boste lažje zbrcali z udobnega kavča.

#10 Nehajte se obtoževati

Prvi korak je vera v to, da si zaslužite zdravo, srečno življenje. Ohranjanje motivacije za vadbo postane močno olajšano, ko enkrat sprejmete to dejstvo in cenite svoje telo ter vse, kar počne za vas. Da bi dosegli svoje cilje, morate le znati utišati tisti negativen, hudičkov glos v svoji notranjosti. Vsaka sprememba na telesu se najprej začne v glavi, šele potem jo lahko udejanjite.

Fotografije: BigStock

Preberite tudi


Komentarji