background image

Ukrotite svojo jezo


Preizkusite teh pet metod za pomirjanje in omejevanje negativnega vpliva jeze na vaše zdravje.

#1 Ne pogrevajte

Mogoče se vam bo zdelo, da ste bolj sproščeni, če boste svojo jezo delili, a bo končni rezultat obraten. Z naknadnimi tiradami boste izkusili pogoste izbruhe jeze, prav tako pa boste jezo veliko verjetneje izražali na neprimerne, nezdrave načine.

#2 Stopite korak stran

Ko boste naslednjič začutili, da vas grabi jeza, stopite korak stran in se pretvarjajte, da prizor opazujete od zunaj. To strategijo 'samooddaljevanja' so preizkusili znanstveniki, ki so odkrili, da je pri veliko ljudeh zmanjšala občutek jeze in agresije.

#3 Nekaj pojejte

Ko ste lačni, začne serotonin v možganih nihati. Če preveč upade, upade tudi sposobnost možganov za regulacijo in procesiranje jeze na racionalen način. To pomeni, da boste veliko hitreje 'znoreli', če že nekaj časa niste jedli, ko naletite na nekaj, kar vas razjezi.

#4 Bodite aktivni vsak dan

Fizična aktivnost je hitro cepivo za vašo vzkipljivost, so odkrili ameriški znanstveniki. Ljudje so po 30-minutni telovadbi veliko bolj racionalno in mirno reagirali na provokativne situacije.

#5 Poslušajte glasno, kaotično glasbo

Predvajanje ekstremne glasbe (na primer težkometalne), ko ste jezni, deluje kot protistrup, tako vsaj pravijo avstralski raziskovalci. Zavrtite si torej kaj resnično ekstremnega, pa boste manj sovražni do tistega, kar vas jezi, še preden bo skladbe konec.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji