background image

Psiho test: Zakaj ste vedno tako zaskrbljeni?


Rešite hiter test in odkrijte, kakšna je vaša osebnost, ko so v igri skrbi, ter se naučite živeti brez stresa.

Večina se nas vsak dan sooča z različnimi skrbmi in veliko ljudi sebe opiše kot kronično zaskrbljene. Težava se začne, ko nas skrbi preobremenijo, ko nas skrbi za stvari, ki jih ne moremo izboljšati ali pa se skrbi ne znamo učinkovito rešiti. A svoj vzorec stresa in tesnobe lahko spremenite. Rešite naš osebnostni kviz in izvedeli boste, kako …

1 Šef vam čez nekaj dni napove sestanek. Kako se odzovete na to novico?
a) Takoj posumite, da ste naredili nekaj narobe in se naslednje dni močno obremenjujete zaradi soočenja s šefom.
b) Na sestanek pozabite, ko se zvečer odpravite na pijačo s prijatelji.
c) Nadaljujete s svojim delom, a se občasno zalotite, da razmišljate o sestanku, še posebno ko se utrudite.
d) Mislite si: 'Odlično! Zagotovo dobim povišico.'

2 Vaša prijateljica je zaradi neke stvari zelo zaskrbljena. Kaj storite?
a) Ste nekoliko nepotrpežljivi: očitno je, da se povsem brez potrebe obremenjuje zaradi stvari, ki se zagotovo ne bo zgodila.
b) Z njo sočustvujete.
c) Pomiriti jo skušate tako, da ji naštejete množico svojih težav in skrbi.
d) Spremenite temo pogovora.

3. Vaš otrok zboli, poškodovali ste avto in v službi imate še več dela kot običajno. Kako se soočate z vsem?
a) Precej dobro. Vedno ste pripravljeni na krizne razmere.
b) Po svojih najboljših močeh se trudite rešiti vse težave, a se počutite izredno preobremenjeni.
c) Zanašate se na druge ljudi, da bodo kaj opravili namesto vas.
d) Tu in tam si kaj podarite (kupite kakšno malenkost, greste na masažo ali na tortico), da se lažje spopadate s stresom.

4. Se znate kosati s stresom, ko se na vas zgrne veliko obremenjujočih stvari?
a) Ne, vedno imate nekaj, zaradi česar ste močno zaskrbljeni.
b) Da, čeprav so skrbi še vedno nekje v mislih in se zavedate, da jih morate rešiti.
c) Ne. Izredno težko ostanete mirni, ko ste pod velikimi pritiski.
d) Da, zelo dobro. Nič v življenju ni vredno, da bi podlegli stresu.

5. Kako bi na splošno opisali svoje dojemanje zaskrbljenosti?
a) Ne verjamete v to, da bi se morali preveč obremenjevati, čeprav ste občasno v stresu.
b) Skrbi poskušate ignorirati.
c) Ne morete si pomagati in ste neprestano v stresu. Bolj ko skušate skrbi pregnati, bolj vas dušijo.
d) Stres je popolna izguba časa in nikomur ne koristi.

16–20 točk: Neprestano ste v stresu
Vedno ste močno zaskrbljeni in v sebi bijete hude notranje boje. Na primer – na spletu iščete simptome, da bi izvedeli, katero bolezen imate, če se slučajno ne počutite najbolje. Ljudje, ki so neprestano v stresu, ne prenesejo, da so v nevednosti, kar vodi v veliko tesnobo.
Vaš cilj Zavedati se morate, da je treba neke stvari enostavno pozabiti in sprejeti, da nič v življenju ni zagotovljeno.
Vaše psihično zdravilo Razmišljanje o skrbeh vas lahko nauči, da sprejmete negotovost, kar se zdi precej ironično. Če ste zaskrbljeni zaradi svojega zdravja, si večkrat ponovite: 'Vedno obstaja možnost, da zbolim'. Ko boste to misel večkrat ponovili, bo izgubila svojo moč in ne bo več negativno vplivala na vaše počutje.
Vaše življenjsko zdravilo Hoja zmanjša tesnobnost, zato si vsak dan vzemite vsaj pol ure za sprehod.

12-15 točk: Skrbem se skušate izogniti
Namesto da bi se soočili s stvarmi, jih potisnete v ozadje in svoje misli preusmerite z drugimi aktivnostmi, od nakupovanja do druženja. To pomeni, da se nikoli ne naučite bolj zdravega načina reševanja težav, ki vas tarejo.
Vaš cilj Naučiti se, da čeprav zaskrbljenost ni prijetna, se je mogoče z njo spopasti in zmagati.
Vaše psihično zdravilo Poskusite opraviti stvari, ki si jih v bistvu ne želite in so vam odveč. Na primer odidite na fitnes, čeprav ste utrujeni in brezvoljni. Potem zapišite, kako neprijetno ste se počutili, preden ste se odpravili na vadbo, in kako odličen je bil občutek, ko ste s telovadbo zaključili – na primer, počutili ste se, da imate večji nadzor nad svojim življenjem. Ko se boste naučili, da so neprijetni občutki lahko povod za produktivnost, se jim ne boste več skušali izogniti.
Vaše življenjsko zdravilo Naučite se biti sami s svojimi mislimi. Poskusite se odklopiti od svojega pametnega telefona in meditirajte o nečem pozitivnem.

8–11 točk: Zaskrbljeni ste na skrivaj
Dobro veste, da prevelika zaskrbljenost nima smisla. A kljub temu se ji nikakor ne morete popolnoma ogniti, še posebno ko ste pod stresom. Pogosto se sredi noči zbudite z občutkom tesnobe. To vam odvzame ogromno energije in se še težje spopadate z dnevnimi nalogami in skrbmi.
Vaš cilj Naučiti se, kako prepoznati svoje skrbi in se z njimi pravočasno spopasti.
Vaše psihično zdravilo Svoje skrbi omejite na 20 minut dnevno. To je čas, v katerem razmišljajte o vseh stvareh, ki vas skrbijo, in predvsem o tem, kako jih rešiti. Ko boste ugotovili, kje leži vir vaših skrbi, boste dobili občutek nadzora in se boste takoj počutili bolje.
Vaše življenjsko zdravilo Redno se odpravite na masažo, saj je to odličen način, da sprostite vso napetost, ki se nalaga v vaših mišicah.

5–7 točk: Ste večni optimist
Vi skrbi enostavno ne poznate in ne priznavate. To pomeni, da vso svojo energijo namenjate le stvarem, ki se vam zdijo pomembne in se vam splačajo. A včasih so skrbi tudi dobre – naučijo vas, da je treba razmisliti, preden greste v akcijo, in da znate načrtovati in reševati nepričakovane dogodke.
Vaš cilj Razumeti, da imajo skrbi svoj pomen in da jim morate znati prisluhniti.
Vaše psihično zdravilo Ko bo naslednjič vaša prijateljica z vami delila svoje skrbi, ji prisluhnite in jo poskusite razumeti. Vprašajte jo, kako rešuje takšne občutke. Ko se boste znali postaviti v čevlje nekoga drugega, se boste lažje posvetili svojim skrbem in jih rešili.
Vaše življenjsko zdravilo Vpišite se na jogo, da upočasnite svoj tempo.

Fotografija: Bigstock

Preberite tudi


Komentarji