background image

Premagajte osamljenost v treh korakih


Osamljenost se lahko zasidra globoko v vaše življenje. Vlije vam občutek ničvrednosti in brezupa, a jo je možno premagati.

To lahko storite v treh enostavnih korakih z zavedanjem, sprejemanjem in sočutjem.

Zavedanje

Odločite se in v vsako svojo izkušnjo vnesite zavedanje. Bodite pozorni na občutke v telesu – čutite votlost v prsih, stiskanje v grlu ali izjemno težo celotnega telesa? Če občutite, da vas prevzema žalost, si dovolite jokanje. Nikar se ne zadržujte, saj boste s tem le poslabšali situacijo. Čustva morajo privreti na dan in jok je lahko izjemno katarzičen.

Sprejemanje

Večina ljudi podzavestno beži pred osamljenostjo, pogosto jo tudi skrivajo. A zanikanje in površinska zaposlenost, s katero mnogi želijo pozabiti, da so osamljeni, ne delujejo – vsaj ne dolgoročno. Nekateri se bolečine in žalosti želijo znebiti tudi tako, da zanjo krivijo sami sebe. Vidijo vse svoje napake in se zaradi njih ponižujejo. Pogosto podzavestno upajo, da bo bolečina izginila, če bodo uspeli ugotoviti, kaj je z njimi narobe, in to popraviti. Takšno početje je običajno zaman. Namesto, da se želite rešiti tega občutka, ga sprejmite, se ga zavedajte. Sprejmite svojo osamljenost in se odločite, da se je boste še naprej zavedali.

Sočutje

Pomembno je, da se večkrat opomnite, da niste edini, ki se tako počutite. Tudi drugi so pogosto osamljeni – to je del človeških izkustev, ki ga v določenem obdobju življenja občuti večina ljudi. Enako kot bi bili sočutni do nekoga, ki trpi za osamljenostjo, bodite sočutni do sebe. Tudi vi si namreč zaslužite skrben odziv. Odločite se in nase glejte z druge perspektive. Povejte si, da je žalostno, da se počutite osamljeni, enako kot bi to povedali komu drugemu.

Če imate v svojem življenju ljudi, na katere se lahko oprete, to tudi storite. Nikar ne razmišljajte o tem, da bi jim povzročali dodatne skrbi. In nikar naj vas ne bo strah ali sram. Globoko vdihnite, vzemite telefon, pokličite bližnje in prosite za pomoč. S tem ko si boste dovolili resnične povezave z drugimi, se boste lahko čustveno počutili močnejše, zmanjšal pa se bo tudi občutek osamljenosti.

Morda se sliši nekoliko nenavadno, a tudi osamljenost prinaša svoje koristi. Z občutkom osamljenosti, lahko razumete in ste sočutni do drugih, ki se počutijo podobno. Vaša osamljenost je lahko tudi pomemben znak, da vaši odnosi niso čustveno blizu, vam v podporo ali tesni, kot si želite da bili. Tako vam osamljenost pomaga poiskati težavo, s tem ap tudi možnost, da jo rešite.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji