background image

Pomen kvalitetnega dihanje in mirnega bitja srca


Kvalitetno dihanje je zelo pomembno, saj z njim poskrbimo za boljšo oskrbljenost krvi s kisikom in posledično boljše počutje in zdravje.

Brez hrane in vode lahko zdržimo nekaj časa, medtem ko dihati morama praktično ves čas. Že samo pomanjkanje kisika škodi vsem procesom v organizmu, ker odpadne snovi, ki bi se morale izločit iz telesa, ostanejo v njem.

Delovanje pljuč in srca je povezano preko krvnega obtoka, ki je sestavljen iz telesnega in pljučnega. Telesni obtok je tisti, ki prenaša s kisikom bogato kri iz srca po vsem telesu in vrača s kisikom osiromašeno nazaj v srce. Pljučni krvni obtok pa zajema del sistema, ki prenaša osiromašeno kri iz srca v pljuča ter vrača nazaj v srce čisto kri. Ko vdihnemo, se kri prečisti in gre nazaj do srca spet bogata, vendar čev pljuča vdihnemo premalo kisika, se kri ne bo očistila dovolj zaradi česar bo telesu primanjkovalo hranilnih snovi.

Kadar smo napeti in pod stresom, dihamo drugače, kot kadar smo sproščeni, bolniki pa tudi pogosteje in globje izdihujejo kot zdravi ljudje. Pri anksioznosti je pogost pojav pomanjkanje sape, kar je posledica subjektivnega zaznavanja nezmožnosti vdiha, hkrati pa telo zazna pomanjkanje kisika.

Pri vaji za dihanje (tretja vaja avtogenega treninga) je pomembno, da dihamo s prepono, sicer pa ni točno določenega načina dihanja. Vaja je nekoliko lažja saj imamo na dihanje nekaj zavestnega vpliva, s katerim dihanje umirimo potem pa poskušamo doseči, da telo umirjeno diha samodejno. Sčasoma se bo število vdihov in izdihov zmanjšalo.

Vaja za srce (četrta vaja avtogenega treninga) pa je nadgradnja druge vaje, s katero smo sprostili napetost v žilah. S tem smo vplivali na krvni obtok in pritisk zaradi česar tudi srce prejme več krvi in kisika. Srce je sicer organ, ki najhuje trpi zaradi konfliktov. Če nas kaj prizadene, rečemo na primer, da smo si nekaj vzeli h srcu, kadar se rešimo kakšnega problema se 'nam odvali kamen od srca'. V stresnih situacijah se utrip srca pospeši in lahko postane neenakomeren. Z vajo za umiritev bitja srca pa hkrati zmanjšamo tveganje za infarkt in ugodno vplivamo na preprečevanje srčnih bolezni.

Vidimo torej, da so krvni obtok, srce in dihanje tesno povezani in da s tem, ko umirjamo enega, ugodno vplivamo tudi na drugega.

Besedilo: Miriam Jakljič, univ. dipl. soc., www.autogenos.si
Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji