background image

Ogrejte telo z avtogenim treningom


Z drugo vajo avtogenega treninga lahko uravnate krvni tlak ter s predstavo toplote sprostite mišice in se celo zazibljete v spanec.

Avtogeni trening je sprostitvena tehnika, ki temelji na avtosugestiji in je sestavljen iz šestih vaj. S prvo vajo smo se naučili sprostiti napete mišice, sledi pa ji vaja za popuščanje napetosti v žilah, ki pripelje do ogretja telesa. Dr. Schultz, utemeljitelj avtogenega treninga, je to vajo v avtogeni trening vključil zato, ker je na podlagi izkušenj in dela s pacienti ugotovil, da popolno sproščenost poleg sproščenosti mišic spremlja tudi prijeten občutek toplote.

Drugi razlog, zakaj je ta vaja tako pomembna pa je v uravnanem krvnem pritisku. Kako lahko nenaden padec tlaka in posledično sprememba v hitrosti krvnega obtoka vplivata na nas, dobro vedo tisti, ki imajo strah pred iglami in krvjo. Čustveni stres, ki na primer nastane ob dajanju krvi v laboratoriju, lahko povzroči celo izgubo zavesti. Krvni tlak pade, obtok se upočasni, posledično so možgani slabše prekrvavljeni in to lahko za nekaj trenutko vodi v nezavest. Pravimo, da takrat človeku 'zaledeni kri v žilah'.

Nasprotno lahko konstanten in dolgotrajen stres privede do povišanega krvnega pritiska, zaradi česar je bolj obremenjeno srce, to pa privede celo do kapi in infarkta. Zato je zelo pomembno, da tudi naše ožilje deluje na čimbolj optimalni ravni.

Pri t.i. vaji za toploto si v mislih predstavljamo, kako naše telo postaja vse bolj prijetno toplo. Marsikomu se je že zgodilo, da je v kadi s toplo vodo skoraj zaspal. Prijeten občutek toplote in popuščanje napetosti v mišicah nas namreč zelo sprostita in posledično brez težav popeljeta v spanec. Zato si pri drugi vaji poskušamo v spomin priklicati prijeten občutek toplote, to pa spodbudi popustitev napetosti v žilnih stenah. Dotok krvi se poveča, izboljša se prekrvavljenost in telo se dejansko ogreje. Če imate težave z mrzlimi stopali, poskusite na tak način. Osredotočite se na stopala in si predstavljajte kako postajajo vse bolj topla. Z nekaj vaje in koncentracije boste svoja stopala uspeli zares ogreti.

Na podlagi izkušenj je druga vaja nekoliko zahtevnejša od prve in veliko ljudi potrebuje kar nekaj tednov, da enakomerno začuti občutek toplote, nekaterim pa se celo zgodi, da tudi po nekaj tednih še vedno ne morejo zagotovo reči, ali je sploh prišlo do kakšne spremembe.  Spet drugi občutijo težo in toploto hkrati. Kljub začetnim težavam vztrajamo, vajo vključimo v vadbo in sčasoma bomo opazili rezultate tudi na tem področju.

Besedilo: Miriam Jakljič, univ. dipl. soc., www.autogenos.si
Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji