background image

Naučite se postavljati prioritete


Vse stvari v življenju (zasebnem in poslovnem) niso enako nujne. Kako pa postaviti prave prioritete, ko se zdi, da moramo vse opraviti naenkrat?

To je verjetno najstarejši nasvet za upravljanje s časom: naučite se prioritizirati! Razporedite svoje obveznosti po pomembnosti (1, 2, 3) ali uporabite flomastre za označevanje bolj pomembnih opravil na seznamu. A ni vedno tako enostavno postavljati prioritet. Zelo pogosto se vse zdi pomembno in če si naložite (ali vam drugi naložijo) preveč, postavljanje prioritet zadeve ne bo čudežno rešilo. Povrh vsega smo ljudje še čustvena bitja, katerim raven energije upada in narašča. Ko se vse zdi nujno in ne veste, česa se lotiti prej, uporabite te metode …

Izmenjujete lažja opravila s težjimi

Začnite z majhnim opravilom, ki ga boste z veseljem prečrtali s seznama, nato pa nekaj časa posvetite večjemu projektu, ki ste se mu izogibali, potem pa se spet vrnite k nekemu manjšemu opravilu. Na ta način boste učinkovito uporabljali eno opravilo kot nagrado za drugo in ohranjali motivacijo.

Ciljajte na dve fantastični uri

Neuroznanstvenik Josh Davis trdi, da je najboljše obupati nad tem, da bomo izjemno produktivni ves dan. Raje ciljajte na dve fantastični uri, najbolj zjutraj, ko ste spočiti in vas ne bo nihče motil. Napravite tisto, kar je najpomembnejše, manj pomembna opravila pa prihranite za kasneje, ko vam energije prične padati.

Priznajte poraz

Morda se sliši depresivno, a vam soočanje z resnico pravzaprav lahko da veliko moči: slej kot prej zagotovo ne bo dovolj časa, da postorite vse, kar ste imeli v načrtu. Če spustite kakšno stvar, ni zločin – je neizogibno. Ko boste to sprejeli, se boste veliko lažje odločili, katere stvari si lahko privoščite spustiti iz rok.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji