background image

Naučite se odpuščati


Strokovnjaki so mnenja, da lahko odpuščanje ali prenehanje z zamerami vodi do daljšega in bolj srečnega življenja.

Vsi imamo v svojem življenju osebe, ki so nas nekoč prizadele ali nam škodovale. Za nekatere, na primer za žrtve kaznivih dejanj, so te izkušnje lahko še bolj ekstremne. A strokovnjaki so mnenja, da lahko ima opustitev negativnih čustev in celo odpuščanje storilcem pozitivne učinke na telesno in duševno zdravje. Pomaga lahko tudi prošnja za odpuščanje. To pa ne pomaga le žrtvi, temveč tudi osebam v njeni bližini.

Odpuščanje bi naj bilo povezano tudi z boljšim kardiovaskularnim zdravjem ter delovanjem hormonov in imunskega sistema. Raziskave kažejo, da so osebe, ki oproščajo, telesno bolj zdrave kot tiste, ki ne. Neka študija je dokazala tudi, da osebe, ki odpuščajo brezpogojno, živijo dlje kot osebe, ki opustijo le v določenih primerih.

Kako se lotiti odpuščanja?

Odločite se oprostiti. Odpuščanje vas osvobodi in vam daje priložnost, da nadaljujete s svojim življenjem.

Predstavljajte si, kako bo odpuščanje izboljšalo vaše življenje. Predstavljajte si, da bodo vaše misli čistejše, vaše srce bolj zdravo, vaše življenje pa polnejše.

Razvijte empatijo. Vsi si lahko v misli prikličemo osebe, ki smo jih v preteklosti prizadeli. Imejte to v mislih, ko pomislite na osebo, ki je prizadela vas. Vprašajte se, od kod je takšno obnašanje prišlo. Ko se naučimo razumeti dejanja in sočustvovati, postane odpuščanje enostavnejše.

Napišite pismo osebi, ki vas je prizadela (a ga ne pošljite). Končajte pismo na pozitiven način in osebi povejte, da ste se odločili odpustiti ter nadaljevati s svojim življenjem ter da želite, da bi tudi oni storili enako.

Pozitivno naprej. Morda niste bili sposobni česa narediti, ker vas je ovirala preteklost, ki je niste mogli pustiti za sabo. Morda boste zdaj, ko ste se naučili odpustiti, končno našli moč in voljo, da vam bo to uspelo.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji