background image

Minuta do sreče


Pozor! Ste le 60 sekund od srečnejšega, bolj zdravega in izpolnjenega življenja! Skrivnost do boljšega počutja namreč leži že v nekaj majhnih spremembah.

Sreča je odvisna od vas samih!

Spomnite se na tisto, kar imate!

Vsak teden sestavite seznam petih stvari, za katere ste hvaležni. Raziskave kažejo, da se ob besedah, ki jih zapišemo, šele resnično zavemo, kako srečni in optimistični smo lahko. Celo več volje do telesne vadbe dobimo! Ljudje smo namreč naravno naravnani tako, da obupujemo zaradi negativnih stvari in da jemljemo za samoumevno tisto, kar je dobro v naših življenjih. Z zapisovanjem pozitivnih vidikov, pa tudi če so čisto majhni (na primer to, da je mestni avtobus prišel ob napovedanem voznem redu), boste v sebi prebudili občutek, da ste blagoslovljeni v življenju.

Kupite darilo

Tisti nov par čevljev bi vas resnično osrečil … a le, če bi bil namenjen nekomu drugemu! Raziskave pravijo, da če del svojih prihodkov zapravite v dobrobit drugih, postanete srečnejši. Si tega ne morete privoščiti? Tudi nedenarni prispevki štejejo. Pojdite v trgovino namesto ostarele osebe, sprehodite psa v bližnjem zavetišču za živali, organizirajte čistilno akcijo v svojem naselju … Že pet manjših prostovoljnih del lahko poveča vaš občutek sreče za štirideset odstotkov.

Glavo pokonci!

Ko smo žalostni, pogled upiramo v tla, ko smo srečni, pa se smejimo. Ampak ali veste, da določen gib lahko povzroči določeno čustvo? Če se vaše telo giblje tako, kot da se smejite, lahko možgane prepriča v to, da se počutite srečne. Ko ste napeti, vaša usta postanejo suha in telo se ukrivi. In namesto da usta napolnite s slino, poravnajte hrbtenico in se na ves glas nasmejte – takoj se boste počutili bolje.

Ukrepajte takoj!

Živite v tem trenutku

Objokovanje preteklosti in strah pred prihodnostjo sta slaba za vaše zdravje. Naučite se živeti v sedanjosti, v točno tem trenutku. Dokazano boste zmanjšali stres v svojem življenju. Začnite tako, da se osredotočite na svoje dihanje. Trikrat vdihnite in vsakič vso pozornost usmerite v vdih – kako zrak potuje od ust proti trebuhu. Potem se natančno posvetite še trem izdihom. Ko boste mislili na dihanje, se boste znašli v sedanjosti in zaživeli za tu in zdaj. To tehniko uporabite vedno, ko vas okupirajo skrbi in se jih želite znebiti.

Polepšajte dan

Natakarico, ki vam vsako jutro skuha kavo v najljubšem lokalu, pohvalite za okusen napitek – ki vam polepša dan in vas osreči, da občutek traja cel dan. Preprosta zahvala bo veliko pomenila tako drugi osebi kot vam, zniža pa tudi hormone stresa in sprosti dopamin, hormon sreče.

Vzemite si minuto za tisto, kar vas muči

Račun, s plačilom katerega odlašate, pismo, ki bi ga že morali napisati in poslati … toliko časa porabite za to, da se izogibate obveznostim, da bi jih lahko med tem že desetkrat dokončali. Na srečo je zdravilo le sekundo stran. Raziskave kažejo, da se nekim opravilom izogibamo zato, ker se nam zdijo preobsežna ali prezahtevna. Če pa si rečete, da boste delo opravljali ne minuto, potem pa naslednji dan nadaljevali, se boste neprijetnega opravka prej lotili. In ko boste padli v delo, ga boste tudi opravili! Morda že v prvem poskusu.

Preženite stres

Za dežjem posije sonce

Včasih se je težko ne smiliti samemu sebi. A ko vam bo šlo naslednjič nekaj po zlu, poskusite na stvar gledati s pozitivne plati. Tisti, ki na svet gledajo z optimizmom, kljub neposrečenim dogodkom, se bolje spopadajo s težavami in okrevajo po slabih izkušnjah.

Popazite na kosmatinca

Če ste pod stresom, lahko vaš srčni utrip in krvni pritisk v eni minuti zniža že ogled videoposnetka s živaljo v glavni vlogi. Lastniki psov so običajno bolj zdravi kot tisti, ki nimajo živalskega sopotnika. Zahvala gre psihičnim (ljubljenčki nas razveselijo in razvedrijo) in socialnim (ne počutimo se osamljene, vedno so dobra tema za pogovore z neznanci) dobrobitim. Seveda si nekateri zaradi različnih razlogov pasjega prijatelja ne morejo privoščiti, a kljub temu lahko uživate vsaj v njihovi virtualni družbi preko youtubea.

Ljubite bolj

Bodite srečni v svoji koži …

Če nikoli niste zadovoljni s tem, kar imate, je vzrok verjetno to, da niste zadovoljni s tem, kdo ste. In ko se ne počutite dovolj dobre, v svoje življenje dobrega niti ne pritegnete. Rešitev pa je enostavna. Vsak dan si recite: 'Dobro sem.' Večkrat kot boste izrekli ti besedi, bolj izpopolnjeno se boste počutili. Vaša samozavest bo zrasla in k sebi boste privlačili le dobro – prijetne ljudi in blagostanje.

Ne pozabite na 'ampak'

Vsi smo občutljivi na to, kaj o nas mislijo naši najbližji, še posebno če gre za kritike in negativne komentarje. A če se na besede, ki vas prizadenejo, odzovete s pozitivnim odgovorom, boste zgradili močnejše odnose. Na partnerjeve kritike se odzovite z besedo 'ampak' in svojim pozitivnim pogledom na točno to kritiko, ki jo je sogovornik izrekel, ali storil neko dejanje, s katerim se niste strinjali. Počutili se boste bolje, negativni komentar pa vas ne bo prizadel. Ko se boste naslednjič pritoževali, da vaš partner nikoli ne kuha, dodajte še 'ampak to pomeni, da vedno pomije posodo po kosilu'.

Fotografija: Depositphotos

Preberite tudi


Komentarji