background image

Kako s predstavo teže sprostimo mišice celega telesa?


Napetost mišic je bolj izražena, ko smo pod stresom. Prav sprostitvi mišic pa je namenjena prva vaja avtogenega treninga.

Avtogeni trening je sprostitvena tehnika, ki temelji na avtosugestiji in izkorišča moč predstave in domišljije. Sestavljen je iz šestih vaj, s katerimi sprostimo različne dele telesa. Učinek posamezne vaje je sicer lahko pri različnih ljudeh različen, vendar vsem prinese pozitivne rezultate. Poleg tega, da ga uporabljamo za sproščanje in  pomiritev, si z njim izboljšamo spanec in koncentracijo, krepimo spomin, v pomoč pa nam je lahko tudi pri premagovanju številnih telesnih bolezni. S tem, ko smo mirnejši in manj občutljivi pa se tudi lažje izognemo marsikateremu stresu.

Avtogeni trening lahko vadimo v različnih položajih, najbolj preprosto je, da se udobno usedemo ali uležemo in zapremo oči potem pa po določenem zaporedju naredimo vseh 6 vaj. Vsaka vaja je oblikovana kot kratko geslo, ki si ga v mislih ponavljamo, predvsem pa si tisto, kar si govorimo tudi čim bolj vizualno predstavljamo. Zato imata domišljija in predstava velik pomen in nimata meja. Bolj živo sliko kot si v mislih ustvarimo, prej in bolj intenzivno se bo telo odzvalo.

Prva vaja avtogenega treninga je namenjena sprostitvi mišic in je večini tečajnikov najenostavnejša. Vsi veste, kako prijetno se je pretegniti in sprostiti zakrčene mišice, če na primer dolgo časa sedite in delate za računalnikom. Napetost mišic je bolj izražena tudi takrat, ko smo pod stresom. Ko se nečesa ustrašimo, telo odreagira s hitrejšo odzivnostjo in povečano močjo mišic, kar doseže tako, da poveča njihovo prekrvavitev. Vendar pa to naredi na škodo manjše prekrvavitve drugih delov telesa, na primer kože in prebavil. Od tu rek 'prebledeti od strahu', žile v koži se namreč zožijo zaradi česar postanemo bledi.

Če ste kdaj poskusili premakniti nezavestnega ali pijanega človeka, se vam je najbrž zdel težji, kot ste si predstavljali. Njegove mišice so bile namreč popolnoma sproščene in vso težo tega nezavestnega človeka ste premikali in nosili vi.

Prvo vajo avtogenega treninga torej naredimo tako, da si predstavljamo, kako je naše telo popolnoma težko. V mislih se premikamo po telesu in si predstavljamo, kako na primer nas nekaj na vso moč vleče navzdol. Kot že rečeno, uporabimo čim več domišljije in si na kakršen koli način predstavljamo občutek teže. Z vsako vadbo bomo občutek sproščenosti mišic začutili hitreje. Po nekem času je za marsikoga dovolj že samo, da pomisli na besedo 'teža'. Ker nekateri občutek sproščenosti doživljajo kot lahkotnost telesa, lahko namesto sugeriranja teže uporabimo tudi predstavo lahkotnosti, vendar je originalna vaja vezana na predstavo teže zato z učenjem začnemo na tak način.

Besedilo: Miriam Jakljič, univ. dipl. soc., www.autogenos.si
Fotografija: BIgStock

Preberite tudi


Komentarji