background image

Kako premagati strah pred letenjem?


Povečan srčni utrip, znojenje, neprijetne misli ... vse to so značilni simptomi strahu pred letenjem.

POZANIMAJTE SE O RESNIČNIH TVEGANJIH LETENJA. Letenje je za 20-krat bolj varen način prevoza kot vožnja z avtomobilom. Letalske nesreče so pravzaprav zelo redke, zato tudi predstavljajo novice za naslovnice. Vsak dan se po celem svetu opravi vsaj 40.000 letov, morate pa priznati, da na leto ni veliko nesreč. Na žalost je naš strah produkt čustvenih reakcij, proti kateremu se je težko boriti samo z logiko.

POIŠČITE POMOČ. Cilj terapije ni v tem, da se strah izniči, ampak da se z njim soočimo in da se skozi serijo tehnik naučimo nadzorovati katastrofalne misli ter neprijetne telesne reakcije, ki jih spremljajo. Strokovno poimenovanje za to je 'habituacija', kar pomeni 'navadi se na nekaj'. To je učenje, s katerim se tolerira določen nivo strahu. Ko ne zahtevamo, da strah izgine, pomagamo, da se njegova intenzivnost zmanjša.

KOZARČEK ZA POMIRITEV? NIKAKOR! Med letom ni priporočljivo piti alkohola, saj to prinaša dodatne težave. Čeprav marsikdo reče, da bo en kozarček alkohola pomagal pri pomiritvi, temu ni tako. Alkohol lahko povzroči slabost in bruhanje, zmanjšuje pa tudi občutek uspeha pri soočanju z lastnimi strahovi.

IZOGNITE SE JET-LAGU. Če potujete skozi več časovnih pasov (na medcelinskih letih), se s svojim zdravnikom posvetujte glede uporabe blažjih pomirjeval, s pomočjo katerih boste med poletom zaspali. Spreminjanje dnevno-nočnega ritma (zaradi menjavanja časovnih pasov) pripelje do motenj v spanju in izčrpanosti, imenovane 'jet-lag'.

PAZITE NA PREHRANO. Zelo pomemben je primeren obrok. Ni vam treba potovati s praznim želodcem, vendar se izogibajte tudi težki in začinjeni hrani, zaradi katere vam je lahko med letom slabo.

VAM JE SLABO? Še ena neprijetnost, povezana z letenjem, je slabost. Osebe, ki čutijo neprijetnost pri kateri koli vrsti vožnje (v avtomobilu, avtobusu, na letalu ali na ladji), med vožnjo ne bi smele brati, saj lahko to še okrepi slabost. Če pa ne čutite slabosti, vam lahko najljubša literatura zelo pomaga pri preusmerjanju misli od letenja. Prav tako se priporoča poslušanje glasbe.

STRAHU NE PRENAŠAJTE NA OTROKE. Zavedajte se dejstva, da vaši strahovi in besede vplivajo na vaše otroke. Če vas je strah letenja, je v redu, če to otrokom priznate, vendar jim recite: „Čeprav me je strah, se trudim to premagati.“ To jim bo pomagalo pri tem, da se znajo sami soočiti s strahom, ne da bi se izogibali takšnim situacijam.

Tehnike sproščanja

Ne nadzorujemo dogajanja v pilotski kabini, vendar lahko nadzorujemo svoje misli – s tehnikami sproščanja lahko umirimo 'razbijanje' srca, vznemirjenost, drhtenje, znojenje, vrtoglavico …

  • Povezovanje doživljanja poleta z občutki miru in sproščanja namesto s strahom.
  • Razmišljanje o pozitivnih vidikih letenje, katere koristi vam prinaša, ter zamišljanje prijetnih situacij.
  • Pogovor z drugimi ljudmi na letališču ali med letom, še posebej s tistimi, ki delujejo sproščeno.
  • Zmanjšanje živčnosti in napetosti s pravočasnim odhodom na letališče.
  • Metode, kot so skupinska terapija, glasovna sporočila s sproščujočo vsebino, ki se poslušajo med letom, hipnoza in avtohipnoza. Nekatere letalske družbe imajo celo programe, ki pomagajo ljudem, da premagajo strah pred letenjem.
  • Metode meditacije in sproščanja so prav tako uspešne, vendar se morajo izvajati tudi nekaj tednov pred poletom, da bi se lahko um in telo pri samem letu sprostila.

Fotografija: Bigstock

Preberite tudi


Komentarji