background image

Kako čustva vplivajo na vaše prehranjevanje?


Hrana je tesno povezana s čustvi in počutjem, prav tako pa lahko razpoloženje vpliva na vaše prehranjevalne navade.

Ali ste se kdaj vprašali, kakšen je vaš dnevni jedilnik? Zadajte si domačo nalogo in en teden zapisujte vse, kar ste pojedli in popili ter kako je določena hrana vplivala na vaše počutje. Poskusite prisluhniti svojemu telesu in natančno opišite, kako se počutite v določen delu dneva. Za začetek spremljajte običajen delovni dan in verjetno boste opazili, da vas prevevajo različna čustva.

Kako se počutimo ob različnih urah dneva?

Jutro: Zvok budilke in zgodnje vstajanje izzoveta občutek jeze.
Zgodnje dopoldanske ure: V prvih urah službe občutite predvsem žalost.
Dopoldne: Opravljanje službenih nalog, dvigovanje telefonov, odgovarjanje na elektronska sporočila – zelo stresna opravila.
Popoldne: Izpolnili ste vse delovne obveznosti, zato ste utrujeni in izčrpani, to pa vodi v tesnobo in brezvoljnost.
Večer: V tem času dneva je družina običajno na kupu, večer pa je pravi čas tudi za druženje s prijatelji. Družba bližnjih vas bo sprostila, zato bo popoldanska brezvoljnost prepustila mesto sreči.

Hrana kot uteha

Jasno je, da med izborom hrane in našimi čustvi obstaja močna povezava. Pomanjkanje živčnega prenašalca serotonina (odgovornega za občutke sreče) je pravzaprav glavni krivec za žalost in potrtost. V neprestani tekmi za boljšim ekonomskim statusom, uspehom, občutkom pripadnosti in ljubljenosti verjetno ne opazite te povezave. Prepuščeni vsakodnevnim obveznostim imate včasih občutek, da vam je življenje ušlo iz rok, posledica tega pa je tesnoba, zaradi katere iščete uteho v hrani. Mnogi se mučijo tudi s pretirano skrbjo o tem, kako se prehranjujejo. To je še posebej izraženo pri ženskah, saj one negativna občutja najpogosteje brišejo s pretiranim vnosom hrane ali stradanjem, kar vodi v bulimijo in anoreksijo.

Nadzorujte čustva

Čustva so tista, ki vas silijo, da jeste na način, ki nikakor ni v skladu z vašimi potrebami, in takrat ste na pravi poti k motnjam hranjenja. Prisluhnite svojemu telesu in prevzemite nadzor nad svojim počutjem in prehrano. Tu obstaja tudi povratno delovanje: čustva določajo način prehrane, prav tako pa tudi živila upravljajo z našimi čustvi. Če dobro preverite svoj izbor hrane, boste opazili, da ko ste srečni, najprej posežete po pici ali zrezku, ko pa ste žalostni, najraje jeste sladkarije. Dolgčas najpogosteje zdravite s slanimi prigrizki.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji