background image

Avtogeni trening v vsakdanjem življenju


Izkoristite moč predstave in domišljije v svoj prid! Z uporabo avtogenega treninga v vsakdanu se boste enostavneje uprli stresu.

Zagotovo se vam je že zgodilo, da ste ob gledanju dobrega filma začutili vznemirjenost, srce vam je začelo hitreje biti, zastal vam je dih, postalo vas je strah, zajokali ste ali postali veseli. Kljub temu da ste udobno sedeli v fotelju, da se v resničnem življenju ni zgodilo nič in da je bila zgodba v filmu najverjetneje popolnoma izmišljena, se je vaše telo odzvalo z resničnimi reakcijami, na primer tako, da vas je postalo strah. Človeška podzavest namreč pogosto ne zna ločiti med resničnim in navideznim, zato se telo odzove, kot bi se nekaj zgodilo zares, pa čeprav se ni zgodilo nič. Zakaj torej ne bi tega pojava izkoristili sebi v prid in ga uporabljali za sproščanje?

Sprostitvena tehnika, ki temelji na avtosugestiji in izkorišča moč predstave in domišljije, je avtogeni trening. Povedano na zelo preprost način: tisto, kar si zamislimo, se pokaže z reakcijo telesa. Če si, na primer, predstavljamo mirno dihanje, se dihanje po nekaj minutah zares umiri. Močnejša kot sta vizualizacija in sposobnost kontrole miselnega toka, bolj intenzivno in hitreje se bo telo odzvalo.

Stisniti zobe in prenašati napor dolgoročno ni dobra odločitev. Naše telo se je namreč zmožno soočati z negativnim stresom le krajši čas, medtem ko ga dolgoročna preobremenitev popolnoma izčrpa. Takrat se ni več sposobno sprostiti samo in potrebuje pomoč.

Kolikokrat ste za koga rekli, da vam gre na jetra, da ste si nekaj vzeli k srcu, da vam je zaledenela kri v žilah in ste prebledeli od strahu? Vsi ti in podobni pregovori imajo v sebi precej resnice. Če bi pozorno opazovali, kaj se dogaja s telesom, ko je pod stresom, bi ugotovili, da so  reakcije telesa ob stresnem dogodku vedno zelo podobne, le intenzivnost je različna. Odvisna je od tega, kako velik je stres in kako dolgo traja. Avtogeni trening pa se z vajami osredotoča na odpravo in omilitev ravno teh reakcij in posledic. S prvo vajo sprostimo zategnjene mišice, z drugo vplivamo na krvni obtok, s tretjo umirimo dihanje, s četrto vajo umirimo bitje srca, s peto sprostimo napetost v trebušnih organih, s šesto pa umirimo in zberemo misli.

Avtogeni trening je sicer zelo preprosta tehnika sproščanja, vendar moramo njeno učenje vzeti resno in biti ob tem potrpežljivi. Osredotočenje na eno predstavo oziroma misel se sicer sliši zelo preprosto, vendar na začetku učenja lahko predstavlja težavo, saj nam misli (še posebej takrat, ko si tega ne želimo) rade begajo. Z redno nekajminutno vsakodnevno vadbo pa se naučimo misli obvladati do te mere, da lahko vplivamo na tiste procese v telesu, ki sicer potekajo brez naše volje, s tem pa telesu pomagamo do učinkovitejše sprostitve.

Vaje avtogenega treninga

1. vaja Kako s predstavo teže sprostimo mišice celega telesa?
2. vaja Ogrejte telo z avtogenim treningom
3. in 4. vaja Pomen kvalitetnega dihanje in mirnega bitja srca
5. vaja Vaja za sončni pletež
6. vaja Vaja za zbranost in koncentracijo

Besedilo: Miriam Jakljič, univ. dipl. soc., www.autogenos.si
Fotografija: BIgStock

Preberite tudi


Komentarji