background image

6 načinov, da nehate pogrevati preteklost


Ne morete nehati razmišljati o tem, kaj se je zgodilo in zakaj? Takšno dolgotrajno početje je lahko zelo slabo za vas. Osvobodite se začaranega kroga pogrevanja preteklosti z našimi nasveti ...

Ozemljite se

Toliko časa lahko porabimo za razmišljanje o preteklosti, da nimamo prostora, da bi videli ali čutili, kaj je okrog nas ta trenutek. Ozemljitev nas prisili, da osredotočimo misli in resnično doživimo sedanjost. Gre za osredotočanje čutov na dani trenutek, tudi če se želimo predati razglabljanju in skrbem. Enostaven način, da to storite, je, da s seboj nosite predmet, na primer kamen, ki se ga lahko dotaknete in nanj usmerite svoje misli. Nekaterim osebam pomaga tudi gumijasta zapestnica, ki jo krcnejo, ko začutijo, da se morajo vrniti v sedanji trenutek.

Odcepite se od svojih misli

Z uporabo 'odcepljene čuječnosti' – opazovanje misli zgolj kot misli in ne kot predstavo realnosti – lahko zmanjšate simptome tesnobe in depresije, nova norveška študija pa domneva tudi, da se na tak način lahko prepreči, da bi se simptomi ponovili. Eden od načinov, kako lahko to storite, je z mislijo „Mislim, da (karkoli, o čemer razglabljate).“ Tako se boste opomnili, da so to le misli in ne dejstva.

Načrtujte 'čas za skrbi'

Vsak večer si vzemite 30 minut časa za razmišljanje o preteklosti. Na tak način spet vi nadzorujete razglabljanje, namesto da bi le-to nadzorovalo vas. Če se misli o preteklosti pojavijo skozi dan, si recite, da se boste s tem ukvarjali, ko nastopi 'čas za skrbi' (če vam pomaga, si ji lahko zapišete), nato pa se poskušajte zamotiti s kratkim sprehodom, vadbo, branjem knjige ali telefonskim pogovorom s prijateljico. Ko pride 'čas za skrbi', si nastavite štoparico in si dovolite o preteklosti razmišljati le pol ure. Opazujte razliko, ki jo razmišljanje ustvari v vašem razpoloženju. Ko poteče čas, vstanite in se zamotite z raznimi opravili. Sčasoma lahko opazite, da 'časa za skrbi' ne boste več želeli preživeti z razglabljanjem.

Napolnite 'vedro skrbi'

Če zaradi poglobljenega premišljevanja ne morete spati, si predstavljajte, kako se s stropa spusti vedro. Vizualizirajte, kako vsako od stvari, o kateri razmišljate, položite v vedro in ga dvignete nazaj proti stropu. Lahko si rečete tudi, da lahko skrbi dobite nazaj kasneje, ko se boste naspali.

Negujte samosočutje

Veliko nas misli, da je dobro, če smo strogi do sebe in si ne 'odpustimo' za napake v preteklosti. A kako se lahko dobro počutite in imate o sebi dobro mnenje, če se vam v mislih kar naprej predvaja posnetek '10 mojih top napak'? Enostavno je biti pameten, ko gledamo nazaj, a svoje odločitve ste sprejeli ne glede na vse, kar se je takrat dogajalo. Poleg tega raziskave kažejo, da nas sprejemanje in odpuščanje preteklih napak napravi bolj motivirane za pozitivne spremembe. Vzemite kos papirja in zapišite, kaj vam pade na pamet, ko si postavite to vprašanje: „Kako bi moje življenje lahko bilo boljše, če bi o sebi nehala misliti na tak način?“

Uporabite mantro

Ustvarite pozitivno afirmacijo, ki jo lahko ponavljate, vsakič ko se zalotite, da vam misli želijo pobegniti v način razglabljanja. Pomaga vam lahko na primer: „Odločila sem se to pustiti za sabo in tako bom lahko ponovno svobodna.“

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji