background image

S hrano nad depresijo


Hrana je eno od najmočnejših orožij, ki jih imamo v boju z depresijo. Predstavljamo živila, ki vam lahko pomagajo izboljšati razpoloženje.

Listnata zelenjava

Poskusite dnevno pojesti vsaj eno porcijo. Zelenjava kot je kodrolistnati ohrovt, špinača in blitva do polne folne kisline, ki je ključnega pomena za proizvodnjo seratonina in dopamina.

Morska hrana

V avstralski študiji iz leta 2014 so ugotovili, da so ženske, ki so vsaj dvakrat tedensko jedle ribe, imele 25 % nižje tveganje za pojav depresije.

Fižol

Različne vrste fižola vam lahko pomagajo izboljšati razpoloženje. Njihove prebiotične vlaknine hranijo koristne bakterije v črevesju, kar igra vlogo pri nadzoru vnetnih procesov in zdravega delovanja možganov.

Oreščki

Španska študija iz leta 2013 je pokazala, da lahko mediteranska dieta, ki ji je dnevno dodana porcija oreščkov (okrog 30 g), zmanjša tveganje za depresijo za približno 20 odstotkov. Oreščki naj bi pomagali preprečiti nizke vrednosti posebnega nevrotropičnega faktorja BDNF v možganih, saj lahko te vodijo do kognitivni in mentalnih okvar.

Temna čokolada

A sploh potrebujemo poseben razlog? Privoščite si majhen košček čokolade, ki vsebuje najmanj 70 % kakava. Kakava namreč vsebujejo flavonoide, ki lahko pomagajo povečati pretok krvi do možganov.

Fotografije: BigStock

Preberite tudi


Komentarji