background image

Pametna hrana


Posegajte po živilih, ki bodo zbistrila vaše misli in izboljšala delovanje možganov in spomina.

Hitro razmišljanje

7 orehov + 1 žlica sončničnih semen + 2 žlici suhih brusnic

Ta doma narejena mešanica semen in suhega sadja je polna protivnetnih snovi, ki izboljšajo delovanje možganov. Maščobne kisline omega 3 v orehih dokazano izboljšajo učenje in spomin, vitamin E pa preprečuje celične poškodbe, ki jih povzročajo prosti radikali.

Izboljšana koncentracija

1 konzerva čičerke + 1 žlica kurkume + 1 žlica oljčnega olja

Čičerka je bogata z vitamini skupine B, ki preprečujejo skrčenje možganskih celic in zagotovijo počasen, a konstanten vir ogljikovih hidratov, kar zagotovi osredotočanje na delo in učenje. Kurkuma doda antioksidante in deluje protivnetno, kar izboljša delovanje možganov in pomaga v boju proti alzheimerjevi bolezni. Čičerko odcedite, jo začinite s kurkumo in oljčnim oljem, stresite na pekač, obložen s papirjem za peko, in pecite v pečici, segreti na 220 °c, vsaj 15 minut. Čas podaljšajte, če želite bolj hrustljav prigrizek.

Takojšnja budnost

1 trdo kuhano jajce + ½ žličke hrenovega namaza

Holin, esencialno hranilo, ki ga najdemo v rumenjaku, je ključ do vzdrževanja dobrega spomina, saj spodbudi jasno komunikacijo med možganskimi celicami. Jajca vsebujejo še vitamin D, nujen za delovanje nevronskih funkcij. Za boljši okus in tudi podporo pri rasti novih celic se jajcem izvrstno poda hren.

Boljša prebava

1 kozarec jogurta + ½ kozarca borovnic

Zahvaljujoč flavonoidom v borovnicah že polovica kozarca tega supersadeža tedensko zagotovi kasnejše staranje za do dve leti in pol, tako pravijo raziskave. Jogurt (poiščite takega, ki ne vsebuje dodanega sladkorja) zagotovi kalij, kar izboljša prekrvavitev telesa, in probiotike, ki izboljšajo delovanje črevesnih bakterij in krepijo črevesne stene. Ko so te poškodovanje, se lahko kemikalije razširijo po telesu in povzročijo vnetja, na katera pa so možgani zelo dovzetni.

Čistost misli

½ avokada + 2 polnozrnata krekerja

Avokado vsebuje dobre maščobe (mononenasičene) in zato izboljša prekrvavitev telesa in možganov. Polnozrnati izdelki so odličen dodatek temu sadežu, saj zagotovijo protivnetno delovanje in vitamine skupine B, na primer tiamin, ki je poznan kot vitamin za bister um.

Fotografija: BigStock

Preberite tudi


Komentarji