background image

6 neverjetnih dejstev o cvetači


Ste vedeli, da 1 skodelica surove cvetače vsebuje le 27 kilokalorij, 2 grama vlaknin in kar 52 miligramov vitamina C? Cvetača je lahko prebavljiva, ima pa tudi druge odlične lastnosti, ki jih morda (še) ne poznate ...

Listi so užitni

Nikar ne zavrzite slastnih in zdravih listov, ki objemajo glavo cvetače. Prav tako pa je užiten tudi stržen, le olupite ga in čisto tanko nasekljajte. Rezine dodajte v vodo, v kateri kuhate cvetačo, in ko se zmehča, postrezite. Prav tako lahko stržen in liste ponudite samostojno – le prepražite jih na malo maščobe, začinite in dodajte kot prilogo glavni jedi.

Zdrav nadomestek krompirja

Kuhano in pretlačeno cvetačo dodajte jedem, h katerim običajno postrežete pire krompir. Obrok bo v trenutku bolj zdrav, saj cvetača ne vsebuje veliko ogljikovih hidratov. Če kljub temu obožujete okus klasičnega pireja, s kuhamo cvetačo nadomestite del krompirja in pretlačite kot običajno. Jed bo lahka kot oblaček in odličnega okusa. Prav tako lahko pretlačeno cvetačo dodate juham in omakam ter jih tako zgostite brez škroba ali moke.

Dostopna v vseh barvah mavrice

Pobrskajte po bolje založenih trgovinah in tržnicah – poleg bele boste našli še vijolično, oranžno in zeleno cvetačo, ki imajo podoben okus in teksturo. Zanimivost: oranžna cvetača vsebuje kar 25-krat več vitamina A kot bela!

Pripravite jo kot zrezke

Z ostrim nožem glavo surove cvetače narežite na tanke rezine (0,5 cm), jih premažite z marinado in popecite na žaru. Visoka temperatura bo karamelizirala naravne sladkorje, ki jih vsebuje cvetača, in ustvarila hrustljava nebesa za brbončice. Marinado pripravite iz oljčnega olja, soli, belega popra in sesekljanega svežega čilija.

Ne smrdi, če jo znate pripraviti

Dlje kot boste cvetačo kuhali, močnejši bo njen žveplast vonj. Torej se zanesite na hitre načine priprave: blanširanja in praženja. Tako boste ohranili tudi več hranilnih snovi kot z dolgim kuhanjem v vreli vodi.

Odlična kot pomoč pri hujšanju

Če želite zmanjšati uživanje ogljikovih hidratov, je cvetača idealna sopotnica. Pripravite izredno preprost cvetačni riž.

Fotografija: Profimedia

Preberite tudi


Komentarji